Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Хапвайте риба не само на Никулден и ще сте здрави и бодриРибата е ценен хранителен продукт, който за съжаление се консумира твърде пестеливо у нас. Според официалната статистика, България е сред страните с ниска консумация на риба на глава от населението – 5.4 кг на човек годишно. Само по Никулден купуваме масово сладководна риба, най-вече шаран, сочат още цифрите. Данните бяха оповестени навръх Никулден от Института по рибарство и аквакултури в Пловдив. За сравнение, за света тази цифра е 18.6 кг на човек годишно, за Европа тя е 22 кг на човек, за Азия – 20.7 кг на човек, а в Северна Америка е 24.1 кг на човек на година. Най-високо е потреблението на риба в Китай –  31.9 кг. Приемът на риба и рибни консерви в България от години е 9-10 г средно дневно на лице, което представлява по-малко от две рибни ястия месечно.

Препоръчителното количество за консумация на риба и рибни продукти е 30-40 г дневно или поне на едно рибно ястие седмично. Тази доза има предпазен ефект по отношение на сърдечно-съдовите заболявания. Ескимосите и японците, които се хранят предимно с рибни продукти (респ. 400 г и 250 г дневно средно на лице), страдат много по-рядко от сърдечно-съдови заболявания. Това е така, защото рибата е богат източник на минерални вещества и омега 3 мастни киселини. По съдържание на калций и фосфор се нарежда след млякото и млечните произведения и преди месото. Морските риби са изключително богати на йод и флуор, което е много важно при профилактиката дефицитните състояния (гуша) и зъбния кариес. Рибата съдържа и важни за организма витамини – А, Д, Е, В1, В2, В6, В12, ниацин, а така също и желязо, което е важно за спортистите и особено за жените.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart