Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Основни характеристики

Степ аеробиката прилича повече на танц, отколкото на тежка физическа тренировка и точно това я прави толкова харесван и популярен вид спорт сред жените по целия свят. Танцувалните движения на фона на весела и динамична музика са приятни и сравнително лесни за изпълнение, а също така са ефективен начин за стягане на тялото и борба с излишните килограми.

Ползи

Степ аеробиката е подходяща за начинаещите, тъй като нейните движения не изискват висока степен на координираност и гъвкавост на тялото. Редовните тренировки укрепват мускулите на долната част на тялото и корема, повишават работоспособността на сърдечносъдовата система и намаляват мастните отложения.

Подходящо облекло

Най-добрият избор е лекият спортен екип от пропускаща въздух „дишаща” материя. Обувките трябва да осигуряват добра фиксация на стъпалата – най-добре е да се използват високи маратонки с гъвкава подметка.

Уреди за степ аеробика

Основният спортен уред, който се използва при този вид тренировка е степ платформата. Тя трябва да бъде устойчива и да има опция за регулиране на височината. Най-оптималният размер за степ платформа е 60 на 90 сантиметра. За по-интензивно натоварване на краката, платформата трябва да се наглася на най-високото ниво, а за укрепване на мускулите на горната част на тялото, могат де се използват гирички.

Интензивност на тренировката

Както и всички останали аеробни упражнения, степ аеробиката има ефект само при достатъчно продължителни (не по-малко от 30 минути) тренировки със средна интензивност. Начинаещите трябва да навлизат в пълноценния тренировъчен режим постепенно и бавно да увеличават натоварването.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart