Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

1. Мазнините в коремната област са най-„лошите” мазнини в тялото.

А.Вярно

Б. Не е вярно

 

2. Мазните храни като масло, сирене и мазни меса са основна причина за мазнини в коремната област.

А.Вярно

Б. Не е вярно

 

3. Калориите от алкохола се отразяват по-лошо на мазнините в коремната област, отколкото другите калории.

А.Вярно

Б. Не е вярно

 

4. Кои от следните видове мазнини ви карат да трупате тегло, но и транспортират  мазнини от други части на тялото ви към коремната област?

А.Наситени мазнини

Б.Трансмазнини

В.Мононенаситени мазнини

Г.Всички посочени

 

5. За кой от следните продукти се твърди, че се борят с мазнините в коремната област?

А.Зелен чай

Б.Сини боровинки

В.Соя

Г.Всички посочени

 

6. Бързата храна може да допринесе за мазнини в коремната област, тъй като тя е обикновено:

А.С много мазнини.

Б .С много калории.

В.Консумира се в прекалено големи количества.

Г.Всички посочени

 

7. Заместването на обикновените безалкохолни напитки с диетични безалкохолни напитки е добър начин да се отървете от мазнините в областта на корема.

А.Вярно

Б. Не е вярно

8. За да пазите талията си, трябва да консумирате храна, богата на фибри:

А.Вярно

Б.Не е вярно

 

9. Кое от следните е пълнозърнеста храна?

А.Пуканки

Б.Кускус

В.Спагети

Г.Корнфлейкс

 

10. Мъжете имат по-голяма склонност от жените за натрупване на мазнини  в коремната област.

А.Вярно

Б.Не е вярно

 

11. Мазнините в коремната област се свалят по-трудно от другите телесни мазнини.

А.Вярно

Б.Не е вярно

 

12. Физически упражнения, като коремни преси, атакуват мазнините в коремната област.

А.Вярно

Б.Не е вярно

 

13. Мазнините в коремната област се свързват със следните здравословни проблеми:

А.Сърдечно заболяване

Б.Остеопороза

В.Деменция

Г.Всички изброени

 

14. Коя е най-добрата стратегия за намаляване на мазнините в коремната област?

А.Заменяне на наситените мазнини с мононенаситени.

Б.Намаляване на калориите и повече физически упражнения.

В.Заменяне на рафинираните житни храни с пълнозърнести.

Г.Консумиране на повече протеини и по-малко въглехидрати.

 

Верни отговори:

1.Отговор А

Излишното натрупване на мазнини в коремната област е по-опасно от излишните мазнини около таза и бедрата, и се свързва със сериозни здравословни проблеми като сърдечно заболяване, инфаркт и диабет тип 2. Гените могат да допринесат за наднорменото тегло и да спомогнат за определяне на областта за натрупване на излишните мазнини, но изборът на непълноценен начин на живот има вероятност да влоши този проблем.

2.Отговор Б

Консумирането на храни с високо съдържание на мазнини не е полезно, но излишъкът на калории от какъвто и да е вид може да увеличи талията и да допринесе за мазнини в коремната област. Все пак няма една-единствена причина за мазнини в коремната област. Всичко-наследствеността, храненето, възрастта и начинът на живот може да играе роля. Промяната в навиците на хранене може да спомогне да се преборите в борбата с извивките и мазнините в коремната област: четете етикетите, намалете наситените мазнини, повишете количеството плодове и зеленчуци, които консумирате и контролирайте и намалете порциите.

3.Отговор А

Излишните калории – дали от алкохол, подсладени напитки или прекалено големи порции – могат да увеличат мазнините в коремната област. Алкохолът има почти толкова калории, колкото и мазнините!

Алкохолът изглежда има особена връзка с увеличаването на талията. По принцип това се случва, защото при консумирането на алкохол, черният дроб е твърде зает в изгарянето на алкохола, за да изгаря мазнините. Изследванията показват, че алкохолът ни кара да се чувстваме гладни, тъй като засяга хормоните, които регулират чувството за ситост.

4. Отговор Б

Изследователите от Университета Уейк Форест констатират, че трансмазнините, които са получени от частично хидрогенирано масло, повишават количеството мазнини в коремната област и преразпределят мастна тъкан към корема от други части на тялото. Трансмазнините могат да се съдържат в храни като маргарин, сладкиши, бисквитки, крекери, пържени и полуготови храни.

5.Отговор Г

Зелен чай, в комбинация с физически упражнения, може да ви помогне за намаляване на теглото, според Journal of Nutrition. Изследователите смятат, че съставките в зеления чай, познати като катехини, стимулират тялото да изгаря калории и да увеличи загубата на мазнини в коремната област. За сините боровинки също съществуват подобни твърдения..

6.Отговор Г

По-голямата част от бързата храна обикновено е богата на мазнини, калорични храни се ядат в големи количества – всичко това довежда до прекомерен прием на калории, покачване на теглото, покачване на мазнините в коремната област при често консумиране. Много от ресторантите за бързо хранене не предоставят информация за хранителната стойност, но изследванията показват, че когато тя е налична, хората са склонни да си взимат по-нискокалорийни менюта.

7.Отговор Б

Според Американската асоциация по сърдечносъдови заболявания, безалкохолните напитки и други напитки, съдържащи захар, са източник № 1 на захари. Допълнителни захари означава допълнителни калории – нещо, което бихте искали да избегнете, за да спомогнете за загуба на тегло и намаляване на мазнините в коремната област. Високофруктозният царевичен сироп постепенно измества рафинираната захар като основен подсладител на безалкохолните напитки и бива обвиняван, че има потенциал да допринесе за епидемията от затлъстяване.

Дали заменянето с диетични газирани продукти помага? Въпреки че някои изследвания предполагат, че хората, които пият газирани напитки с изкуствени подсладители, като част от нискокалорична диета, свалят тегло, други изследвания предполагат, че диетичните безалкохолни напитки могат дори да доведат до покачване на теглото. За момента няма еднозначни доказателства.

8.Отговор А

За да опазите талията си, добавете пълнозърнести храни към диетата си. Например, предпочитайте кафяв или див ориз вместо бял. Рафинираните и преработените храни могат да допринесат за повишаване на телесното тегло и да попречат на свалянето на килограми. Изследване в American Journal of Clinical Nutrition констатира, че диети с контролирани калории и богати на пълнозърнести храни могат да ви отърват от излишните мазнини на талията.

9.Отговор А

Кускусът, спагетите и корнфлейксът се правят от рафинирани житни растения (въпреки, че е възможно да има пълнозърнести варианти). Но пуканките са пълнозърнеста храна, която увеличава приема на фибри. Най-добрият начин за приготвяне на пуканки е с домашна машина за пуканки, при която не е необходимо готварско олио. Четете етикетите, за да видите какви масла са добавени към пуканките за микровълнова фурна.

При равни други условия, пълнозърнестите храни са по-добър избор от рафинираните, защото те по принцип съдържат много фибри и е необходимо повече време, за да се храносмилат. Така засищате глада по-добре и спомагате за намаляването на нивата на кръвната захар и намаляването на мазнините.

10. Отговор А

Като цяло, мъжете са по-склонни към складиране на мазнини в коремната област в сравнение с жените, заради разликата в половите хормони. Преди 40-годишна възраст, жените са склонни да складират повечето от мазнините в тялото си по ханша, бедрата и в областта на таза. След 40-годишна възраст, когато нивата на естроген намаляват, телесните мазнини се преразпределят към коремната област.

11.Отговор Б

Когато сваляте тегло, е по-вероято да свалите в средната част на тялото. Загубата на тегло по добре балансирана програма ще стопи телесни мазнини, включително и мазнини в коремната област. Най-добрият начин да намалите размера на талията си е чрез здравословна храна и редовни физически упражнения.

12.Отговор Б

Правенето на упражнения за коремната преса ще стегне вашите основни мускули и ще ви помогне да свалите мазнини, но те не действат конкретно върху мазнините в коремната област. С други думи, упражненията само за тази част няма да намалят мазнините в коремната област. Единственият начин да свалите мазнините от корема (или друг вид мазнини) е чрез диета и спорт. Аеробни упражнения като бягане, плуване, каране на колело и тенис са някои от най-добрите начини за загуба на телесни мазнини.

13.Отговор Г

Мазнините в коремната област са особено вредни за сърцето. Те повишават риска от сърдечно-съдови проблеми. Свързват се също и с остеопороза, деменция, болест на Алцхаймер, диабет, рак на дебелото черво, метаболитен синдром, високо кръвно налягане и други здравословни проблеми.

14.Отговор Б

Повечето научни доказателства предполагат, че диета с контролиране на приеманите калории и богата на плодове, зеленчуци, пълнозърнести, нискомаслени млечни храни, бобови растения, ядки, семена, крехко месо, риба, яйца и домашно пилешко месо, доставя всички необходими хранителни вещества и омага за намаляване на мазнините. Диетолозите препоръчват комбиниране на диетата с 30-60 минути физически упражнения през повечето дни от 3 до 5 пъти седмично.

Тази публикация има 2 коментари

  1. Препоръчително е за отслабване да не се набляга само на кардио. Комбинация от кардио и упражнения за укрепване на мускулатурата би дало далеч по-добри резултати.

  2. chakam s netarpenie sledvashoto info!

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart