Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Според най-новите проучвания, редовните физически упражнения и подмяната на преработените храни с такива, богати на хранителни вещества – особено бавно смилаеми, с нисък гликемичен индекс, са в основата на всяка дългосрочна програма за поддържане на добро тегло. Тези естествени съставки, обаче, може да помогнат, ако се храните здравословно и сте физически активни.

Протеини от суроватка

Атлетите и хората, търсещи лесно и дългосрочно подобряване на метаболизма, от много време разчитат на протеини от суроватка. Многобройните клинични изследвания подкрепят предимствата му, които включват (според скорошен доклад в списанието на Американската медицинска асоциация) – поддържане добри нива на кръвната захар, поддържане на мускулната маса и влияние върху усещането за глад. Проучванията показват, че той помага за премахване на токсините и може да намали възпалението.

Освен поддържането на мускулатурата, протеиновите шейкове са полезни и поради факта, че приемът на едно „хранене” дневно обикновено означава по-малък общ брой приети калории.

Разтворими фибри

Обичайното хранене на съвременните хора е свързано с голям недостиг на фибри. Това са вещества, които подобряват здравето на сърцето и дебелото черво, подпомагат поддържането на нормални нива на кръвна захар, като забавят храносмилането. Според скорошно изследване в Центъра за превенция на затлъстяването при фондация Нов баланс, при детската болница в Бостън, ниско-гликемичното хранене чрез богати на фибри храни намалява глада и ускорява метаболизма, като улеснява отслабването и поддържането на килограмите.

Проучвания, посветени на отслабването, се фокусират върху разтворимите добавки с фибри, които образуват гел в червата, създават чувство за ситост и забавят абсорбцията на захари. Така например, глюкомананът увеличава до 17 пъти първоначалния си обем, когато се смеси с вода, и в проучванията се сочи, че той ускорява отслабването. Изследванията показват още, че пребиотичните фибри като инулин и фруктоолигозахариди може да помогнат за намаляване на теглото, като атакуват хормоните, свързани с чувството за глад и подобряват регулацията на нивата на глюкоза. Други полезни добавки, богати на фибри, включват псилиум, овесени трици, оризови трици, гума гуар, морски водорасли.

7-кето
Този естествен остатъчен продукт на прехормона ДХЕА, който намалява с напредване на възрастта, стимулира ензимите, отговорни за изгаряне на мазнините и ускорява метаболизма. В няколко изследвания, проведени от Хюманетикс, хората, които приемат 7-кето (и спазват подходяща диета и програма с физически упражнения) отслабват до 3 пъти повече отколкото тези, които прилагат само диета и физически упражнения.

Екстракт от зелен чай

Според едно изследване от 2012 година най-мощният полифенол в зеления чай – епигалокатехин галат – намалява абсорбцията на скорбяла, като инхибира ензима амилаза, който помага на тялото да разгради скорбялата до захари. В изследване от 2009 година върху 107 души с наднормено тегло, които са правели физически упражнения 180 минути седмично в продължение на 3 месеца, тези от тях, които приемали зелен чай, премахнали повече мазнини от коремната област от тези, които правели само физически упражнения.

Хром

Този минерал активира инсулина, хормон, който помага на тялото да изразходи кръвната захар, вместо да я съхрани под формата на мазнини. Изследване върху 180 души с диабет тип 2 открива, че добавките с хром значително подобряват нивата на кръвна захар и инсулин след само 4 месеца. Всеки човек, който се опитва да отслабне, трябва да поддържа стабилни нива на кръвната захар: ниските нива водят до пристъпи на глад.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart