Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Според офталмолозите симптоми като парене, сълзене, сърбеж, главоболие, неясно виждане са сигнал, че нещо със зрението не е наред. И трябва да се предприемат мерки, първите от които са преглед при специалист и определена промяна в хранителния режим, който може не само да предпази от проблеми със зрението, но и да го коригира в положителна посока.

Морковите са богати на каротин – провитамин А, който блокира късогледството. Препоръчва се поне един месец всяка сутрин чаша прясно изцеден морковен сок.

Съдържащите се в белите ципички на грейпфрута биофлавоноиди забавят стареенето на лещата на окото. Добре е да се яде самия плод, вместо да се пие само сока от него.

Зеленчуците от семейство кръстоцветни съдържат много витамин К, който  е необходим за възстановяването на пръчиците и колбичките – структурите, които изграждат ретината на окото. Това са бяло, червено, брюкселско зеле, броколи или карфиол.

Цинкът, съдържащ се в тиквените семки, ореховите ядки и кашуто, помага за намаляване на напрежението при преумора на очите и защитава от излишната светлочувствителност.

Особено полезен за очите е и витамин С, който се съдържа в шипките, глога, както и в зеления чай. Също така не по-малко от 10 чаши сок от боровинки за един сезон трябва да изпиват всички, които имат какъвто и да е проблем със зрението.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart