В сезона на ягодите сме и специалистите отново напомнят за полезните свойства на този вкусен и ароматен плод. Енергийната стойност на 100 г ягоди е 135 ккал. Съдържат до 80% вода. Ягодите са много полезни при пролетна умора, скорбут, ревматизъм и за възстановяване след тежко боледуване поради високото съдържание на витамин С. Не повишават нивото на холестерола и са полезни за хора, които са на диета.

Ягодите са богати на калий, фосфор, калций, което ги прави полезна храна за хора от всички възрасти, особено за подрастващите и бременните. Калиевите соли подобряват сърдечната дейност. Органичните киселини в ягодите: лимонена, ябълчена, салицилова, оксалова и подобряват обмяната на веществата в организма и улесняват храносмилането.

Ягодите съдържат и значимо количество фолиева киселина, която подпомага забременяването, намалява депресията, подобрява работата на мозъка и снижава риска от възникване на сърдечносъдови заболявания. В една шепа ягоди фолиевата киселина е 100 пъти повече отколкото в една ябълка. Плодовете на ягодата са значително богати на пектинови вещества, поради което са полезни при лениви черва, запек, гастрит, язва, намалят увреждането на стомашната лигавица от употребата на алкохол. Д-р Сара Тулипани от Университета в Барселона, заяви, че положителният ефект от ягодите се свързва с антиоксидантните свойства на плодовете.

Вашият коментар

Close Menu
×

Cart