Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

За да приемат новата информация, мозъчните клетки трябва да имат контакт помежду си. Това състояние на възбудимост на клетките, благодарение на което се осъществява предаването на сигнали помежду им, с напредването на възрастта отслабва. Но има храни, които помагат за подобряването на паметта.

Къпини. Те съдържат антиоксиданти и специфични полифеноли, които подобряват възбудимостта на мозъчните клетки и стимулират комуникацията между невроните, според изследване на Университета Тафтс от 2009 година.

Кафе. Консумирането на 3-5 чаши кафе на ден понижава риска от развитие на болестта на Алцхаймер с 65 % в сравнение с хората, които пият по-малко от две чаши. Причината са кофеинът и съдържащите се в напитката антиоксиданти, сочи изследване на финландски учени.

Ябълки. Те, особено кората им, са най-добрият източник на антиоксиданта кверцентин, който предпазва мозъчните клетки от увреждане, смятат учени от Университета Корнъл.

Шоколад. Полифенолите в какаото, които имат свойството да подобряват кръвооросяването на мозъка, намаляват темповете на влошаване на паметта, пишат учени в Journal of Nutrition.

Канела. Учени от Университета на Калифорния в Санта Барбара са открили две вещества в канелата – троатоцианидин и цинамадехид, които деактивират вредните „тау“ протеини, водещи до отмиране на мозъчните клетки.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart