Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

За да свалите килограми е нужно да намалите калориите. Но поемането на прекалено малко храна, кара метаболизма ви да се забавя, което пречи на целта ви. Освен това, пропускайки закуската, (или което и да било друго хранене), естествено огладнявате повече, което ви кара да поемете повече храна при следващото ядене.

Истината е, че дали пазите диети или не, с напредването на възрастта метаболизмът неминуемо се забавя. Натрупването на килограми обаче, все пак може да се избегне. Правилното хранене, съчетано с движение и подходящи упражнения, може да ви предпази от уж неизбежното закръгляне. Ето няколко трика, които наистина ще ви помогнат в борбата с излишните килограми.

Увеличете протеините.

Яйца, пилешко, пуешко, телешко, свинско – всички тези продукти са богати на протеини, които не само участват в изграждането на мускулите, но „отварят“ и повече работа на тялото ви да ги разгради. С други думи – вашето тяло има нужда от повече калории, за да разгради печена пилешка пържола, отколкото порция пържени картофи, богата на мазнини. Между 25 и 30% от калориите, получени от протеини, се губят още при самия метаболитен процес. При въглехидратите тази цифра е около 8%, а при мазнините – само 2%.

Пийте кафе

Консумирайте кафе или други напитки, съдържащи кофеин. Те имат свойството да ускоряват метаболизма. Освен това, много проучвания показват, че приемането на кофеинови напитки преди работа, в началото на деня, наистина повишават работоспособността и спомагат концентрацията. Най-добър ефект ще има, ако пиете кафето около час преди да седнете на работното си място.

Стойте прави

Да го кажем и по-общо – постарайте се да направите ежедневието си по-активно и раздвижено. Опитвайте се да ходите пеша колкото е възможно повече. Ще е идеално, ако успеете да стигнете до около час дневно, разделен на две. Това в някои случаи може да е лесно – достатъчно е просто да започнете да ходите пеша на работа. Домакинските дейности като пазаруване, миене на съдове и чистене, колкото и да са досадни, също помагат да горите калории.

Изследване показва, че хората с наднормено тегло седят зад бюро или зад маса средно по два часа повече дневно, отколкото тези с тегло в нормата. Така че – движете се повече, винаги можете да намерите начин. Ползвайте стълбите вместо асансьора, разхождайте се, докато говорите по мобилния си телефон, излизайте за кратка петнайсет минутна разходка по време на обедната почивка.

Яжте риба

Сьомгата, рибата тон и скумрията са на омега-3 мастни киселини, които от своя страна са добри за метаболизма ви.

Изследване, проведено от френски учени показва, че хора, които са приемали редовно по 6 гр. рибено масло дневно, замествайки с него обикновеното растително масло, имат по-малко количество мазнини в организма си. Стремете се да консумирате риба поне два пъти седмично. Ако нямате тази възможност, компенсирайте с рибено масло по формата на качествен суплемент.

Правете интензивни тренировки

Ясно ви е, че посещенията във фитнеса са почти задължителни, искате ли да ускорите горенето на калории. Естествено, програмата там трябва да е добре подредена. Специалистите препоръчват упражнения срещу тежестта на собственото тяло – това е един от най-добрите начини да ускорите метаболизма си, тъй като тези тренировки наблягат не само на топенето на мазнини, а и на изграждането на мускули. Мускулната маса от своя страна има нужда от повече калории. За да спестите време, постигайки същевременно максимален ефект, паузите между отделните упражнения трябва да са максимално кратки. Сменяйте често видовете упражнения, тежестите и натоварването.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart