Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

С наближаването на менопаузата, се увеличава и рискът от развитие на остеопороза. Освен с подходящи хранителни добавки, добра превенция са умереното физическо натоварване и средиземноморската диета.

Плуването или ежедневните кратки разходки например, могат да подобрят костната дейност преди настъпването на менопаузата. Не е нужно да спортувате всеки ден, а добрата новина е, че дори и 2 часа седмично са достатъчни за да подобрят състоянието на костите.

Плодовете, зеленчуците, маслините и зехтинът пък, трябва да бъдат задължителна част от менюто ви, ако искате да се предпазите от остеопорозата. Основните ползи от средиземноморския начин на хранене, най-вероятно се дължат на зехтина, чиято консумация предпазва от различни тежки заболявания. Зехтинът има високо ниво на усвояемост, а съставът му е много близък до липидите в човешкия организъм. Олеиновата киселина, включена в състава на зехтина, подпомага дейността на сърцето и артериите, действа профилактично срещу остеопороза и атеросклероза, и понижава нивата на „лошия“ холестерол. За да бъде полезен обаче, е необходимо зехтинът да бъде студено пресован и да не е подлаган на химическа или топлинна обработка.

Остеопорозата засяга състоянието на костите, при което костната маса е намалена, а микроструктурната костна цялост е нарушена. В резултат от това, костите стават крехки и чупливи. За съжаление, жените имат по-малко костна маса, в сравнение с мъжете, и с настъпването на менопаузата, рискът от развитие на остеопороза значително се увеличава. Непълноценното хранене, недостатъчният прием на калций и витамин D, заседналият начин на живот, тютюнопушенето и злоупотребата с алкохол също са рискови фактори за поява на остеопороза.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart