Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Упражнения за ставиСпоред резултатите от 3 годишно изследване, кратките физически натоварвания, равняващи се на общо час седмично, и посветени специално на ставите, намаляват риска от артрит с 28%. Ако пък увеличите времето за упражнения на 2-3 часа за цялата седмица, намалявате риска с цели 50!

За да има ефект обаче, натоварванията трябва да бъдат редовни – тоест всеки ден, без да се прекалява с тях. Двигателният режим активизира кръвообращението в ставите, което пък спомага за тяхното овлажняване и така се понижава и рискът от появата и развитието на артрит, твърдят учените. Изследването е публикувано тук .

Един добър вариант за летните месеци са упражненията в по-топъл плувен басейн, например. Освен че движенията във вода са по-лесни и приятни, топлата вода има свойството да облекчава болката и да намалява сковаността в ставите.

Най-важното при физическите натоварвания за ставите е, че трябва да практикувате упражнения, натоварващи всички стави. Ако налице е силно възпаление на някоя от ставите или на група от стави, трябва да бъдете по-внимателни.

Наблягайте на упражнения, разгъващи ставите, а не такива, предизвикващи сгъване на крайниците в ставите.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart