Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Хашимото! Как да си помогна сам?Тези, които са поели лична отговорност за здравето си, и искат да са максимално полезни за себе си и другите, знаят, че без съзнателно провеждани упражнения, това няма как да се случи. Животът на повечето хора у нас е изпълнен с трудности и изпитания, а финансовите ни възможности не осигуряват нито здравословна храна или зареждаща ваканция, нито добро здравеопазване.

В основата на всички упражнения – физически и умствени, е релаксацията, чиято цел е да отпусне тялото и да успокои ума. Защото спокойният ум може лесно да прецени какви са нуждите на тялото и да потърси решение на проблема. Спокойният ум разсъждава рационално, търси и намира решение, което прилага на практика.

Примерно:

Имам проблем с щитовидната жлеза – Болест на Хашимото, ходя редовно на профилактични прегледи при ендокринолог, изследват се хормони и се прави ултразвуково изследване. Консултиращият лекар казва: „Добре си” и …толкова. Но! Когато си правя упражнението за отпускане, в областта на щитовидната жлеза усещам лека болка, боцкане или просто дискомфорт, които през деня, ангажирана с работа и отговорности, не усещам. Бързо се изморявам, често съм отпаднала, а около обяд съм направо скапана, теглото…ами, в повечко ми е. Това означава, че не всичко е наред, за мен това е сигнал и предупреждение – да направя възможното, за да се предпазя от криза.

Какво бих могла да направя, без да се страхувам, че ще си навредя?

На първо място е диетата, особено при автоимунни заболявания, каквато е болестта на Хашимото. Прочела съм книжка, написана от лекар, посетила съм авторитетен медицински сайт или лекар-диетолог и си спазвам диетата. Следват хранителните добавки – спирулина, рибено масло, селен, магнезий, цинк, витамини С, Е, В и др. – те също са ми препоръчани от специалист.

Рейки релаксацияУпражнения – какви упражнения бих могла да правя самостоятелно в къщи?

Започвам с релаксация.

Рейки релаксация – след обучение при рейки мастер, се научавам да се отпускам като полагам ръцете си върху определени места по тялото.

 

 

 

 

  • Йога и чигун ми предлагат изпитани през хилядолетията методи за успокояване на тялото и ума.

Йога и чигун

 

 

 

 

 

Продължавам с цялостна система от упражнения – йога, чигун, даоски упражнения или др., като допълнително упражнявам областта на шията и раменния пояс.

 

 

система от упражнения

 

 

 

 

 

 

Въртене на врата

Бавно завъртам главата си в кръгово движение около раменете. Спирам във всяка от точките, където чувствам напрежение или неприятно усещане, и масажирам с пръсти. Задръжам главата си в позицията на напрежение, докато релаксира до известна степен. След това продължавам с движението. Движа главата и в двете посоки – по часовниковата стрелка и обратно.

въртене на главата

 

 

 

 

 

Повдигане на главата

Лягам по гръб и се отпускам. Бавно повдигам глава /задържайки раменете на пода/, така че да видя пръстите на краката си. Задръжам в това положение, ако е възможно, няколко минути. Това стимулира щитовидната ми жлеза и укрепва мускулите на шията.

Повдигане на главата

 

 

 

Риба

Лягам по гръб. С ръце на хълбоците подпирам горната част на тялото върху лактите, извивам врата назад, докато главата ми докосне пода.

 

 

 

 

Уравновесявам с главоколянната или друга поза, при която гръбначния стълб се извива в обратна посока.

главоколянната поза

 

 

 

 

 

 

Мисловни и дихателни упражнения

  • Всяко физическо упражнение правя, като насочвам вниманието си към движението, към усещането. Когато се уловя, че мисля за нещо друго, веднага го връщам към проследяване на усещането, създавано от движението на тялото.
  • Проследяване на дишането – дишам нормално, мисълта ми следи движението на въздуха през носа, ларинкса, трахеята, бронхите, алвеолите и обратно.
  • Съскащо дишане
  • Коремно дишане и др.

Завършвам с релаксация в шавасана.

Ставам, готова да тръгна през поредния ден от живота си. Усещам как енергията приятно жужи в тялото ми, създавайки усещане за благополучие и увереност, че всичко в моя свят е наред.

 

Текст: д-р Аелита Петрова

лекар в Отделение ”Имунохематология и трансфузиология” в Майчин дом
Рейки мастер
консултиращ лекар в Български Рейки център

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart