Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Бадемите – супер източник на хранителни вещества!Бадемите са едни от най-ценните за здравето ядки, познати още от древни времена. Смята се, че произхождат от Западна Азия и Северна Африка. В Египет, бадемите са се добавяли към специалния хляб, с който се хранели фараоните. В Древен Рим пък, бадемите били използвани и в сватбените церемонии, тъй като според тогавашните традиции те били източник на здраве и плодородие.

Бадемите са отличен източник на мононенаситени и полиненаситени мазнини, белтъчини, калий, магнезий, калций, желязо и витамин Е.

Съвременните изследвания категорично посочват, че консумацията на бадеми е доста ефикасна превантивна мярка срещу развитието на сърдечно-съдови заболявания. Това е логично, тъй като бадемите имат и свойството да намаляват нивата на лошия холестерол.

Бадемите са и ефикасно средство срещу появата на злокачествени заболявания, особено – срещу рак на дебелото черво.

Бадемите са богат източник на протеини, въглехидрати, разтворими и неразтворими фибри, аминокиселини (аланин, аргинин, цистин, глицин, аспартат, тирозин), ненаситени мазнини и омега 6-мастни киселини, витамините А, Е, В1, В2, В6, В9, ниацин, биотин. Уникалните ядки съдържат още желязо, магнезий, молибден, фосфор, селен, цинк, калий, калций, мед и още много други полезни хранителни компоненти.

Най-добрата закуска е тази, в която присъстват бадемите!

Добавени към кисело мляко или към овесената ви каша, бадемите могат да дадат перфектен старт на деня. Те засищат и дават много енергия. Поради високото съдържание на фибри, бадемите имат благотворно действие и върху стомашно-чревния тракт, подобрявайки храносмилането.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart