Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

4 зелени храни, които трябва да присъстват в менюто ниЗелените храни съдържат хранителни компоненти, които са жизнено важни за здравето на организма. Съставките в зелените храни подобряват имунните функции, притежават противогъбично и антибактериално действие, поддържат нормалното състояние на клетките, унищожават свободните радикали и детоксикират организма, подпомагат храносмилането, повишават енергията, лекуват язви, способстват за поддържането на здравословно тегло…

Много от съвременните проучвания посочват броколито, зеления чай, зеления лимон и чесъна като едни от най-пълноценните източници на ценни вещества. Специалистите горещо препоръчват включването на тези храни към ежедневното меню, тъй като ползите от консумацията им са огромни.

Зелен чай. Според някои изследвания, ниското ниво на ракови заболявания сред китайците, се дължи на често консумирания от тях зелен чай. Преди време, Американската асоциация за изследване на рака публикува едно свое проучване, според което зеленият чай, приеман дори под формата на таблетки, увеличава производството на определени ензими, борещи се с канцерогените. Зеленият чай е много богат на витамин С и други антиоксидантни вещества, които са полезни при атеросклероза, висок холестерол, болести на червата и черния дроб. Консумацията му се препоръчва и срещу сърдечно-съдови, бъбречни, ракови и стоматологични заболявания.

Броколи. Диетолозите препоръчват консумацията на броколи да е не по-малко от 3 пъти седмично. За да се запазят обаче витамините му, термичната преработка при приготвянето му трябва да бъде максимално щадяща. Броколи съдържа малко калории и много фибри, протеини, витамини и минерали, като наред с това действа доста засищащо. В сравнение с цитрусовите плодове, този зеленчук е двойно по-богат на витамините A, B5, B9 и C. В броколи присъстват и минералите калций, калий, селен, желязо, фосфор и магнезий.

Зелен лимон. Съдържа много повече антиоксиданти, в сравнение с жълтия лимон, особено витамин С, благодарение на което нормализира нивата на холестерол в кръвта. Редовната консумация на зелен лимон повишава имунитета, предпазва от инфекции и стимулира производството на колаген.

Чесън. Според учени от Университета „Пен Стейт“, чесънът съдържа вещества, които възпрепятстват образуването на канцерогени в черния дроб. Други проучвания пък, отдавна са доказали че редовната консумация на чесън спомага за нормализиране на кръвното налягане и нивата на холестерола в кръвта. Веществата, които се съдържат в чесъна играят и превантивна роля срещу развитието на атеросклероза и диабет, както и предпазват от инфаркт и инсулт. Чесънът е много добро превантивно средство и срещу някои видове рак.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart