Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Фрешът – наистина ли е толкова полезен колкото си мислим?Прясно изцедените сокове от плодове и зеленчуци, безспорно са източник на здраве, но само при определени условия, твърдят някои учени.

Чуем ли нещо за прясно изцеден сок, рядко се замисляме за някои важни подробности около приготвянето, които са определящи за полезността и ефикасността му. Вместо това, по-често подхождаме с презумпцията, че фрешът е супер напитка при каквито и да било обстоятелства. Това обаче, не е точно така, смятат учените.

Така например, малко хора знаят, че пресният сок трябва да бъде изпит максимум 15 минути след изстискването. В противен случай, той губи най-полезните си свойства, а в него започват да се размножават бактерии. За съжаление, стара практика е на повечето места, на които предлагат фреш, да дават на клиентите си предварително изстискан и вече налят в бутилки престоял сок.

Запомнете: фрешът е полезен само когато се консумира пресен, в близките минути след прецеждането му.

Фрешът е напълно противопоказен за децата до 1 годишна възраст, а след това в периода до 7 години той трябва да се разрежда с вода, в съотношение 1:1. Това е така, защото пресният сок може да повлияе доста негативно стомашно-чревния тракт.

След консумация на прясно изцеден сок, зъбите трябва да се измият задължително или поне устата да се изплакне добре с вода. Киселините, съдържащи се в пресните сокове са толкова мощни, че буквално разяждат зъбния емайл и разбалансират нормалните нива на рH в устата.

Не е добре да пиете фреша по време на хранене, тъй като съдържащата се в него захар пречи на нормалното функциониране на червата. Най-добре е да го консумирате след като се приключили с хапването и никога на гладно.

Някои сокове са напълно противопоказни при хора с гастрит и язва, поради повишаващите им киселинността свойства.

Знаете ли, че соковете съвсем не са добър източник на фибри, тъй като в повечето случаи фибрите остават в кората на плода/зеленчука? В някои случаи обаче, е възможно да се смели и кората, така че ако обичате фреш се старайте в него да присъстват и уж „ненужните” обелки.

Фрешът в редица случаи повишава нивата на кръвната захар и предизвиква усещане за глад, за разлика от целите плодове и зеленчуци, които не действат по този начин, защото са богати на фибри. Освен това, колкото и парадоксално да звучи, пресният сок е източник на много повече калории, отколкото съдържащите се такива в целите плодове и зеленчуци. 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart