Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Как да изградим здрав имунитет при децатаВ сезона на настинките и грипа, родителите често са притеснени за здравето на децата си. Най-добрият начин, по който можем да действаме е предварително, е да подсилим имунитета на малчуганите.

По долу са изброени 8 изключително важни хранителни вещества, от които детският организъм има засилена нужда през студените месеци:

  • Витамините С, D и Е

Витамин С увеличава производството на белите кръвни клетки и антителата, включително т. нар. интерферони, които с имуномодулиращото си антвирусно действие изключително засилват имунната активност. Около шест порции плодове и зеленчуци дневно осигуряват около 200 мг от така необходимия на имунитета витамин С.

Приемът на Витамин D понижава риска от развитие на настинка и грип с цели 29%, сочат множество съвременни проучвания. Препоръчителната дневна доза за тийнейджъри е 600 IU. Възрастните имат нужда от 1000 до 2000 IU дневно. Основни източници на витамин  D са слънчевите лъчи, яйчиния жълтък, рибеното масло.

Витамин Е насърчава производството на клетките, отговорни за унищожаването на бактериите. Препоръчителната дневна доза е от 100 до 400 мг, като между 30 и 60 мг от тази доза може да бъде доставена на организма само чрез по-висок прием на зърнени храни и растителни масла.

Каротеноидите провокират производството на белиите кръвни клетки. Бета-каротинът например, също е вид каротеноид, който в тялото се превръща във витамин А. Той също играе значителна роля в засилването на имунитета и заедно с това подпомага зрението.

Основните храни, източници на каротеноиди са сладки карофи, зеле, моркови, ряпа, зеленолистни зеленчуци и др.

Биофлавоноидите предпазват клетките на тялото от атаките на микробите и бактериите. Освен посредством допълнителен прием, биофлавоноиди може да си доставяте и чрез консумация на повече чушки, ягоди, спанак, цитрусови плодове, броколи, брюкселско зеле, манго, папая, спанак и др.

  • Цинк, селен и Омега 3 мастни киселини

Цинк има свойството да засилва производството на белите кръвни клетки. При наличие на инфекция, белите кръвни клетки, свързвайки се една с друга обграждат бактерията или чуждото тяло и го поглъщат. Така, белите кръвни клетки помагат на наранените тъкани да се възстановят.

Селен е най-важният в антиоксидантната защита на организма. Задно с цинкът, селен играе ролята на имунен модулатор, който засилва защитните сили на организма срещу бактериални, вирусни и гъбични атаки.

Селенът се съдържа основно в риба тон, пълнозърнестите храни, зеленчуци, кафяв ориз, яйчен жълтък, извара, пилешко бяло месо, лешници, слънчогледови семки, бразилски орех, агнешко месо.

Омега 3 мастни киселини, съдържащи се в лененото масло и мазната риба (като сьомга, риба тон или скумрия), повишават активността на белите кръвни клетки, които атакуват бактериите.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart