Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Възпитаването на добри хранителни навици е най-добрата превенция срещу проблемите със затлъстяването и наднорменото тегло. Още от бебешка възраст, трябва да се стремите да не приучавате детето си към преяждане, подавайки биберона или гърдата при всяко негово проплакване. Непрекъснатото подаване на храна пречи на детето да регулира количеството поета храна и в по-късна възраст.

Ако все пак детето ви вече е с наднормено тегло, а вие усещате че не можете да контролирате ситуацията, не се колебайте да потърсите помощта на специалист. Пренебрегването на този проблем може да има пагубни последици не само върху външния вид на детето, но и по отношение на неговото здраве.

Диетите не са подходящи за децата

Забележите ли още първите признаци за лоши хранителни навици и наднормено тегло, се налага да предприемете бързи мерки. Първото, което трябва да направите, е да изцяло да промените менюто и изобщо режима на хранене.

Тъй като в процеса на растеж децата непрекъснато се развиват, те имат нужда от много енергия и ценни хранителни вещества. Именно поради тази причина, диетите, прилагани по начина, който с който сме свикнали ние, възрастните, в никакъв случай не са подходящи за децата.

 Повечето деца с проблеми с теглото се хранят много нередовно. Разпространен навик е пропускането на закуската, за сметка на което се консумира голям количество храна в следобедните и късните вечерни часове. Менюто на тези деца най-често съдържа и сладки храни, газирани напитки с подсладители, чипс, пушени меса и колбаси, пържени храни и др.

В основата на хранителния режим трябва да залегне редовното хранене – повече от 3 пъти на ден, но разделено на по-малки порции. В случай, че непрекъснато изпитва чувство за глад и е пристрастено към сладките храни, увеличете храненията и до осем пъти дневно, като естествено намалите количеството храна, подавано в отделните порции.

Хранителният режим на децата с наднормено тегло трябва да е организиран така, че да не ги лишава от количествата енергия и полезни елементи, определени за тяхната възраст.

Основните продукти могат да бъдат хляб (при по-големите деца – за предпочитане пълнозърнест), зърнени храни, млечни продукти със средна масленост, нетлъсто месо, достатъчно количество плодове и зеленчуци, картофи, ориз. Не трябва да се изключват и животинските мазнини, но пък в никакъв случай да не се стига до прекомерната им употреба.

Растителните мазнини трябва да преобладават в детското меню. Оставащата една трета трябва да от животински източници – мазнината в месото, млякото и млечните продукти. В растителните мазнини се съдържат основни мастни киселини, които са важни за правилния растеж и развитие на детския организъм. Тоталната забрана на захарните изделия не е препоръчителна, но само с уговорката, че приемът им е ограничен.

Тъй като мастната тъкан и мускулната маса в тялото на едно дете с наднормено тегло са разпределени в друга пропорция, те не изпитват често чувство на жажда. Затова е добре често да им се припомня и да им се предлагат течности. Най добра за случая е натуралната трапезна вода. Ако детето е свикнало на сладки газирани напитки, ограничете приемът им до веднъж-два пъти в седмицата.

Тази публикация има 2 коментари

  1. Здравейте.Детето ми е с наднормено тегло.Имам нужда от помощ.

    1. Здравейте,

      Най-добре е да направите консултация с лекар-диетолог и психолог, запознат с този проблем при децата.

      д-р Аелита Петрова
      лекар в Отделение ”Имунохематология и трансфузиология” в Майчин дом
      Рейки мастер
      консултиращ лекар в Български Рейки център

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart