Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Запек – митове  и факти Мит: Необходимо е изхождането да се случва всеки ден. В противен случай, става въпрос за запек.

Колко често е нормално да ходите до тоалетната? Има хора, които го правят по три пъти на ден, а други – едва три пъти седмично. Все пак всичко е индивидуално. Отделителните процеси и скоростта им зависят от много фактори, като например перисталтика на стомашно-чревния тракт, начин на хранене, наличие или не на достатъчно физическа активност и др.

Единодушното заключение на специалистите, е че за запек може да се говори тогава, когато изхожданията са по-малко от три пъти в седмицата. Случаите, в които посещенията до тоалетната варират от нула до веднъж, вече са изключително сериозни и не отлагат медицинска намеса.

Мит: Запекът е основната причина за натрупването на токсини и някои сериозни здравословни проблеми

Често се тиражира твърдението, че запекът е главният виновник за затлачването на организма с отровни вещества, следствие на неизхвърлените изпражнения. Също както и че следствие на това, се появяват болести като артрит, астма и рак на дебелото черво. Към момента ,обаче, не съществуват категорични доказателства, че прочистването на дебелото черво например може да предотврати рак или други сериозни заболявания.

Факт: Млечните продукти могат да предизвикат запек

Млечните продукти могат да усложнят ситуацията само при условие че страдате от лактазна непоносимост. И то само ако ги консумирате в големи количества.

Факт: Смяната на обстановката може да доведе до запек

При пътуване – независимо дали с цел работа или ваканция, следствие на стреса и промените, свързани предимно с психическата кондиция и с начина на хранене, е много вероятно да получите запек.

В тези случаи избягвайте дехидратацията на тялото, стараейки се да изпивате голямо количество течности и най-вече – вода. Наред с това използвайте всяка ситуация, която ви дава възможност да се раздвижите – дори кратката разходка може да ви бъде от огромна полза.

Факт: Лошото настроение може да бъде част от причината за запека

Вярно е – депресията често води до запек, както и обратното, разбира се. Не позволявайте на стреса да влияе толкова на живота ви. Правете медитация, йога, изобщо техники за релаксация. Акупресурата и шиацу масажите също могат да ви помогнат, ако сте в по-напрегнат от обикновено период.

Съвет: всеки ден, независимо в кои часове на деня, масажирайте корема си сами, за да активирате движението в червата. Ако го правите редовно, със сигурност ще получите положителен ефект.

Мит: Няма проблем, ако отлагате тоалетната

Може да сте твърде заети или пък да се чувствате неудобно да ползвате тоалетната, докато сте на работа. Да речем, че това донякъде е нормално. Само че „задържането” само ще усложни проблема. С течение на времето ще предизвикате още по-голямо отслабване на сигналите. Най-правилното е да се съобразявате със сигналите на природата, вместо да възпирате „повика” й от чувство на неудобство.

Факт: Някои лекарства могат да предизвикат запек

Медикаментите, предназначени за лечение на депресия, високо кръвно налягане, както и болестта на Паркинсон, съдържат вещества, които причиняват запек. Ако приемате прекомерно много калци и/или желязо, също може да получите запек.

Факт: Бедната на фибри диета причинява запек

Недостатъчното количество фибри в диетата определено е един от основните фактори при запека. За да не се стига до там, консумирайте минимум 20 гр фибри дневно. Хапвайте повече пълнозърнести храни, повече плодове и зеленчуци, заменете белия ориз с кафяв, както и белия хляб и макаронените изделия с пълнозърнести продукти. Тук има едно уточнение – увеличете приема на фибри бавно и постепенно, за да не се стигне до прекомерно отделяне на газове и подуване на корема.

Заедно с това, нека повторим, не пренебрегвайте нуждата от прием на достатъчно течности. Това означава да пиете най-малко 1,5 л вода на ден.

Втора част четете тук

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart