Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Шест златни правила в храненето, които е добре да спазватеВсички знаете стандартното правило, че плодовете, зеленчуците и пълнозърнестите храни трябва да присъстват основно в менюто ви. Но какво, ако все пак се придържате към тази максима и въпреки това ви липсват основни хранителни вещества?

За да получавате максимум резултати от храненето си, е нужно да предоставяте на организма си достатъчно фитонутриенти – уникални растителни съединения, които възпрепятстват развитието на рак, понижават нивата на кръвното налягане и на лошия холестерол, и подобряват когнитивното здраве.

Следвайте долупосочените шест правила и ще се уверите, че те наистина действат

 

Търсете тъмния, наситен цвят

Хапвайте повече храни с тъмно син цвят, като боровинки и сини картофи, както и такива в черен цвят, каквито са къпините, наситено червени или лилави. Плодовете и зеленчуците с наситени, тъмни цветове съдържат повече антоцианини и имат много повече ползи за здравето, в сравнение с останалите растения.

 

Спрете да белите морковите!

Хранителните вещества в обелките на моркова са равни на количеството ценни компоненти в състава на целия зеленчук. Така че, просто ги измивайте добре и нищо повече от това.

 

Горчивото също е полезно!

Хората имат навика да пренебрегват храните с горчив вкус, което означава че се лишават от основни ползи за здравето си. Глухарчето например, съдържа два пъти повече калций и цели осем пъти повече антиоксиданти, в сравнение със спанака. Ако този пример ви се струва твърде екстремен, започнете да прибавяте по малко червена горичва маруля или цикория към салатите си, като постепенно увеличавате количеството, докато свикнете с различния вкус.

 

 Яжте повече сезонни плодове и зеленчуци

Сезонните плодове и зеленчуци са запазили съдържащите се в тях витамини и обикновено не са подлагани на допълнително третиране. Основното присъствие именно на сезонни плодове и зеленчуци гарантира, че в организма ви няма да навлязат консерванти, пестициди и други вредни за здравето съставки.

 

Пресните храни

Някои продукти губят ценните си вещества много по-бързо, в сравнение с други. Така например, храните като къдраво зеле, рукола, броколи, череши, трябва да се изконсумират максимум до 3 дни след закупуването си. Е, зависи разбира се и колко време са стоели на рафта в магазина…

 Чесънът

Когато готвят, някои хора обичат да добавят скилидките чесън цели, вместо нарязани. По този начин обаче чесънът не може да отдели добре всички свои ценни вещества. При разрязването му, се получава химична реакция, която позволява активното отделяне на ензимите, които намаляват риска от рак и сърдечно-съдови заболявания.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart