Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Как бързо и лесно да подобрите здравето сиКогато наближи краят на годината, всички започваме да правим планове как през следващата ще променим начина си на живот. За съжаление обаче, поради липсата на цялостна стратегия и ясен план за изпълнение на целта, повечето хора се провалят твърде бързо. Ако и вие сте от хората, които често си повтарят, че „нещо трябва да се промени”, но пък никога не успявате да осъществите идеите си, значи следващите редове са за вас!

Най-важното е да не си поставяте твърде строги за постигане цели изведнъж. Започнете да действате бавно и постепенно в посоката, която желаете и следвайте стриктно плана си.

Ето кои са най-важните стъпки, които да предприемете, ако наистина искате да промените съществуването си към по-добро.

1. Отслабнете

Колко пъти вече си обещавате, че ще се разделите с тези уж нищо и никакви няколко килограма? Нищо и никакви, но се оказват голяма пречка за вас. Защо е така? Липсва ви цялостен план. Изберете подходящ хранителен режим и го спазвайте стриктно. Всъщност, най-лесно е да постигнете теглото, което желаете. По-трудното е да успеете да го задържите и след това. За целта, след като приключите със здравословната, надяваме се, диета, постепенно преминете към нормално меню. Редуцирайте до абсолютния минимум вредните храни и напитки. Заедно с това използвайте дневник, в който да записвате вида и количеството на храната, която консумирате. Това е много ефективен метод за самоконтрол на храненето, който винаги работи добре.

2. Не изпадайте в изолация

Едно изследване, проведено през 2010 г. и публикувано в изданието Journal PLoS Medicine посочва, че липсата на достатъчно социални контакти вреди на здравето повече от алкохола, тютюнопушенето и злоупотребата с храна. Сближете се още повече с членовете от семейството си и вашите най-близки хора, и се стремете да поддържате здрави отношения. Заедно с това, не забравяйте приятелите и познатите си – виждайте се по-често с тях, излизайте и се забавлявайте.

3. Спрете да пушите

От страх, че сте се провалили достатъчно много пъти, не искате и да помисляте за повторен опит за спиране на цигарите. Да, но не! Почти всеки бивш пушач ще ви каже, че преди да се откаже от вредния навик е преживял многократни неуспени опити. Опитайте с различни методи, за да разберете кой най-добре работи при вас. Помислете си и за парите, които бихте могли да спестите..

4. Започнете да спестявате

Съставете си стратегия, която ще ви помогне да намалите значително разходите си. Така например, вместо непрекъснато да използвате автомобила си, когато имате възможност, използвайте градския транспорт или просто се разходете. Хем ще се раздвижите повече, хем ще спестите нещичко. Също така, можете да се откажете от посещенията във фитнеса и да изпълнявате упражненията си у дома. В интернет вече има достатъчно фитнес програми и уроци, които можете да свалите напълно безплатно.

Спрете да пазарувате напосоки и хаотично – това също е въпрос на планиране. Не купувайте излишни неща, включително продуктите, които избирате просто от лакомия. Всеки път, преди да излезете на пазар, огледайте хладилника и си съставете списък на храните, които трябва да купите. Този метод определено ше ви спести някои излишни разходи.

5. Редуцирайте стреса

Ако е умерено интензивен и в малки дози, стресът всъщност е полезен. Стане ли хроничен обаче, той може да доведе до безсъние, депресия, затлъстяване, сърдечно-съдови заболявания и др. Дългите часове, прекарани на работното място, липсата на достатъчно сън, почивка и физически упражнения, лошото хранене, както и недостатъчното прекарано със семейството и приятелите време, със сигурност могат да нанесат сериозни вреди на здравето ви.

Стресът е неизбежна част от живота, разбира се. В случай, че релаксирате достатъчно, което включва както сън, така и различни социални активности, доставящи ви удоволствие, не сте заплашени от нищо. Просто не се претоварвайте.

6. Помагайте на другите

Всеки човек е склонен да се погрижи преди всичко за собственото си щастие и удобство, преди да помисли за другите. До тук добре, но не забравяйте и грижата и вниманието към хората, които имат нужда от това. Всеки дребен жест, дума, постъпка, направени за другия, биха имали огромно значение във вашия живот. Не забравяйте – усещането за щастие и удовлетворение се увеличава в пъти повече, когато помагате и сте съпричастни.

7. Забравете за алкохола в големи количества

Твърде много е изговорено вече за ползите от съвсем умерения прием на алкохол. Твърде малко се знае обаче за обратната страна на нещата. Честата употреба на алкохолни напитки в големи количества уврежда мозъчните невротрансмитери и увеличава риска от депресия, загуба на паметта и дори припадъци. Злоупотребата с алкохол може да доведе до чернодробни и сърдечно-съдови заболявания, високо кръвно налягане, мозъчен инсулт, рак на устата, гърлото и гърдата, както и негативни психически промени.

Ако сте зависими и знаете, че не можете да се справите сами, потърсете помощ.

8. Повече сън

Повечето от вас знаят, че добрият и качествен сън може да направи чудеса както за здравето, така и за външния ви вид. Системната му липса обаче, често води до развитие на диабет тип 2, затлъстяване и нарушения на паметта.

9. Пътувайте повече

Колкото по-рядко пътуваме, толкова повече се засилва усещането, че битието ни потъва в рутина. Пътуванията ни позволяват да погледнем на живота като на приключение, следствие на което съвсем естествено да пристъпим към по-мащабни промени, без да се чувстваме уплашени и несигурни. Колкото по-често пътуваме, толкова по-млади изглеждаме – буквално. Това е един особен начин за ревитализиране, който се отразява благотворно и на тялото, и на душата.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart