Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти

Първа част на статията прочетете тук

Втора част

 

Изследвания показват, че умерените движения подобряват метаболизма и състоянието на болните от диабет, а служат и за профилактика на заболяването.

Благодарение на физическите упражнения, клетките реагират по-добре на инсулина, поддържа се нормално ниво на глюкозата и не се натрупват излишни килограми.

ежедневния комплекс от общоукрепващи упражнения

След ежедневния комплекс от общоукрепващи упражнения, в зависимост от състоянието, може да се добавят някои упражнения от йога, за подпомагане функцията на вътрешните органи и в частност панкреаса /задстомашна жлеза, произвежда инсулин/. Йога асаните са противопоказани при хора с възпалителни процеси от всякакъв характер – на черния дроб, далака, изострен колит, гастрит, дискова херния, артрит и подобни. Освен това, всяка асана има специфични противопоказания.

 

 

 

 

 

Подпомага здравословната функция на всички вътрешни органи и системиУпражнение Планина

Помага за поддържане на правилна стойка на тялото, правилно разположение и функция на вътрешните органи. Разтяга бедрата, коленете и глезените. Стяга корема и задните части. Облекчава ишиас. Помага при плоски стъпала

 Застанете в изправена позиция, отпуснати ръце. Поемете дълбоко дъх и едновременно с това вдигнете ръце над главата си. Съберете дланите. Продължете да разтягате  в посока нагоре.

Не се препоръчва при главоболие, безсъние, ниско кръвно налягане.

 

Упражнение ДървоУпражнение Дърво

Застанете със събрани стъпала и отпуснати ръце, преместете тежестта на тялото към единия крак. Поставете стъпалото на другия върху вътрешната част на бедрото на първия. След като постигнете баланс в тази поза, съберете дланите пред гръдния кош. Поемете дълбоко дъх и бавно вдигнете ръце към главата и нагоре. Останете така колкото ви е удобно като дишате бевно и равномерно, с последното издишване свалете ръцете. Починете си и сменете крака. В началото може да поставяте крака върху вътрешната част на срещуположния глезен и с времето и опита постепенно да поставяте крака все по-нагоре.

Не се препоръчва при главоболие, безсъние, ниско кръвно налягане, високо кръвно налягане.

Упражнение Глава и коляноУпражнение „ глава-коляно”

Оказва благоприятно въздействие върху всички вътрешни органи, тонизира нервната и хормоналната системи, подобрява перисталтиката на червата, заздравява гръбначния стълб, укрепва простата, яйчниците и матката, облекчава състоянието при ишиас, стимулира лимфното обръщение.

Не се препоръчват на хора с възпалителни процеси от всякакъв характер – на черния дроб, далака, изострен колит, гастрит, дискова херния, артрит и подобни. Не се препоръчва и на сърдечно болни.

 

Преодоляване на стреса

Прекомерният стрес и неспособността да го преодолеете може да повиши нивото на кръвната захар.

  • Избягвайте хората, които са винаги  депресирани или недоволни и отрицателно настроени.
  • Създайте ред около себе си, за да сте спокойни, че може да намерите всичко, което ви трябва, когато ви потрябва.
  • Избягвайте бързането в последния момент.
  • Водете си дневник.
  • Ходете на масаж.
  • Прехвърлете част от задълженията си на някой друг, помолете за помощ.
  • Грижете се за себе си – поставяйте на първо място времето за почивка и възстановяване

 

Помага да се освободите от стреса и напрежениетоДетска поза – Нежно разтяга ханша, бедрата и глезените, успокоява мозъка и помага за облекчаването на стреса и умората, облекчава болките в гърба и врата. Ако изпитвате затруднения да седнете върху петите си, изпълнявайки тази поза, можете да поставите плътно одеяло между задната част на бедрата и прасците.

Това е упражнение за почивка и може да бъде последвано от други упражнения или между тях.

Не се препоръчва при диария, бременност и травми на коленете.

 

Разтяга мускулите, като премахва стресаМоже да бъде последвано от упражнението Котка за усилване на антистресовия ефект. Нежно масажира коремните органи и разтяга мускулите.

Поставете ръцете и краката си в позиция „маса”. Издишайте и извийте гръбнака си към тавана, като запазите позицията на раменете и колената. Отпуснете главата към пода, без да поставяте брадичката си прекалено близо до гърдите. Вдишайте и се върнете обратно в неутралната позиция „маса”. Не се препоръчва при травми на врата.

Рейки

Отличен метод за релаксация, освобождаване на стреса, подреждане на мислите и повдигане на самочувствието. Прави се ежедневно или при нужда четири или повече дни, след което веднъж седмично. Според необходимостта може да се прави и няколко пъти на ден. Използват се символите на силата и хармонията. След последователното преместване на ръцете по цялото тяло, се повтаря в позициите на главата и надбъбреците. Уменията се добиват след обучение.

Упражнение за релаксация
Релаксация
– легнете в показаната поза и насочете вниманието си като постепенно отпускате тялото, започвайки от пръстите на краката и завършвайки с главата. Отпускане може да настъпи и ако насочите вниманието си към дишането, проследявате го без да го променяте.

 

Тичане

Тичането с умерена бързина или бързото ходене също са метод за физическа активност, който може да подобри състоянието на диабетно болния или да предпази от заболяване предразположените, като тези, които вече са заболели, трябва да внимават за евентуално нараняване на стъпалата – обувките да са удобни и чорапите подходящи.

Изследвания показват, че  бягане със средна интензивност или енергично ходене, водят до съкращаване на риска от хипертония, диабет и исхемична болест на сърцето, намаляват високите стойности на холестерола.

Независимо кой метод ще се избере, начинаещите трябва да започнат внимателно, постепенно и под надзора на медицински специалист, ако имат заболяването. 

Текст:
д-р Аелита Петрова
лекар в Отделение ”Имунохематология и трансфузиология” в Майчин дом
Рейки мастер
консултиращ лекар в Български Рейки център

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart