Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Здравни правилаЧували сте тези неща десетки пъти: спете повече, лягайте си по-рано, хапвайте повече плодове и зеленчуци, пийте много вода… Тези и други подобни правила са залегнали в основата на науката и е добре да бъдат спазвани.

Съществуват обаче и твърдения, които не са подкрепени с никакви медицински доказателства. Въпреки това, те „циркулират” в пространството и повечето хора инертно ги спазват, без изобщо да се замислят има ли изобщо нещо вярно в тях или не…

Вижте най-популярните от тях!

Пукането на кокалчетата на пръстите на ръцете е вредно

Митът тук е, че поради прещракването на ставите, този навик ще доведе до артрит. Не съществуват обаче никакви научни доказателства, че в това има нещо вярно. Въпреки това, повечето лекари ще ви посъветват да не прекалявате с този навик – за всеки случай.

Излизането навън с мокра коса може да бъде опасно

Излизайки навън с мокра коса, може да чувствате че ви е по-студено от обикновено. Това усещане, обаче, трудно би ви разболяло. Настинките обикновено се причиняват от вирус, разпространяващ се от миниатюрните пръски при кихане или кашляне. Най-доброто, което можете да направите, за да избегнете заразата е, да миете колкото се може по-често ръцете си и да избягвате близки контакти със заразени хора. Умората, стресът, както и някои алергии също могат да намалят устойчивостта на организма към настинките.

Плуването след хранене не е препоръчително

Съжаляваме, но няма научни данни, че плуването след хранене може да доведе до спазми, които пък от своя страна – да повишат риска от удавяне. Да, вярно е, че непосредствено след като сме се нахранили, кръвта „слиза” в стомаха, за да разнесе хранителните вещества из тялото. Освен да ви падне кръвното, да се почувствате уморени или издути, друго едва ли би ви се случило, камо ли – да се удавите!

Пийте колкото се може повече вода!

Ако пиете достатъчно вода, ще уринирате по-често. Заедно с това, ще забележите как урината ви е доста бистра, което е показател, че тялото ви разполага с достатъчно течности. Не забравяйте, че двата литра течности дневно включват както храните, така и другите течности освен водата, които ежедневно приемате. Водата е абсолютно необходима за правилното функциониране на организма – поне литър всеки ден. Не по-малко важни са обаче и супите, бульоните, фреша, както и чистите билкови чайове, които приемате.

Четенето на слаба светлина уврежда зрението

Четейки на слаба светлина, може да получите главоболие. До трайно увреждане на зрението обаче няма как да се стигне. Същото важи и за работата с компютър или гледането на телевизия отблизо. Тези, така наречени вредни навици, предизвикват напрежение в очите, което можете да избегнете като наистина спазвате по-голямо разстояние и правите кратки паузи на всеки 30 минутки.

Захарта води до хиперактивно поведение при децата

Напоследък често срещан мит сред привържениците на здравословното хранене е, че захарта води до хиперактивност при децата. По въпроса са направени проучвания, които категорично отхвърлят тази теза. Да, захарта е вредна, но по други причини. Особено когато с употребата й се прекалява. Консумацията на захар обаче не предизвиква поведенчески промени.

Правилото за петте секунди

Всички сте го чували – ако изтървете храна или предмет на пода, но ги вдигнете до 5 секунди, вероятността по тях да се полепят микроби е по-малка. Тази теза е отдавна компрометирана, в нея няма нищо вярно. Изпуснатите храна или предмет се замърсяват веднага, така че не разчитайте на 5-те секунди!

Кафето неминуемо води до дехидратация

Тук въпросът отново опира до количеството… Не е добре да злоупотребявате с кафето изобщо, особено през горещите летни месеци. Кафето е известно с диуретичните си свойства, поради които уринираме по-често. Приемано в умерени дози обаче – до 2 чашки дневно, приемани през по-големи интервали от време, кафето не може да ви навреди по никакъв начин.

Абсолютно всеки се нуждае от не по-малко от 8 часа сън

Не всички хора имат нужда от 8 и повече часа сън. Ако свикнете да си лягате много рано вечер (поне преди 22 часа), ще забележите как ще се наспивате много по-добре, дори на нощ да ви се събират 6-7 часа сън. И обратното – може да си легнете в 1:00 ч. след полунощ и да спите до обяд на следващия ден, но въпреки това да се чувствате недоспали и уморени. Най-добрият ориентир всъщност е усещането ви след ставане – ако често се събуждате с чувство за умора, значи най-вероятно имате нужда да подобрите не само количеството, но и качеството на съня си. Това включва и часовете, в които си лягате вечер.

Чаша топло мляко ще ви помогне да заспите по-лесно вечер

Да, млякото съдържа вещество с успокояващи свойства, наречено триптофан. Но за да се получи този „приспиващ” ефект и няколко чаши няма да ви помогнат. Млякото може да ви успи, но само при положение че изпиете огромно количество от него. Е, ако все пак сте убедени че това ви помага, най-вероятно резултатът ще бъде положителен…

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart