Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

болки в мускулите, почивка след тренировкаФизическите упражнения изграждат и тонизират мускулите, подсилват сърцето и подобряват функциите на белите дробове. По време на тренировка и веднага след това нашето тялото изпитва стрес. Изпотяването изхвърля калия и други минерали от организма, намалява клетъчните резерви и оставя мускулите преуморени и болезнени.

Как може да се възстановите безопасно и бързо? Не пречете на процеса със спортни напитки и миксове, пълни с рафинирана захар като глюкоза, фруктоза и царевичен сироп. Вместо това търсете тези хранителни вещества и билки, които ще ускорят възстановяването ви и ще намалят болките след тренировка:

Омега мастните киселини

Елитният треньор Джо Фриел споделя, че болките в мускулите се дължат на микроскопични разкъсвания на тъканите и последващото възпаление. Той препоръчва на спортистите комбинация от омега-3 мастни киселини (съдържащи се в рибеното масло) и гама-линоленова киселина (в растителни масла, съдържащи противовъзпалителната омега-6 мастна киселина) за забавяне на възпалението и подпомагане зарастването на микроскопичните ранички. Вегетарианците могат да приемат омега-3 от водорасли, които са със същото действие като тези от рибните източници.

Босвелия

Това е билков екстракт, един от основните в Аюрведа, който има мощно противовъзпалително действие. Той действа малко по-различно от останалите природни лекове: блокира възпалителния път чрез ензима, наречен 5-липоксигеназа, докато омега-3 мастните киселини блокират възпалителните простагландини. Предимствата на приема на двете е, че може да се бори възпалението по различни начини и да се използват предимствата на двата метода.

Куркумин

Това е вещество, което се съдържа в екстракта от корен на куркума. То блокира възпалението в 97 биохимични локации в тялото, което го прави най-мощното противовъзпалително билково средство. Скорошно изследване откри, че той носи дори още повече ползи за тялото като подобрява тонуса на кръвоносните съдове при спортуващи жени в постменопауза.

Пикногенол

По време на тренировка обикновено се отделят свободни радикали, които са вредни за тялото. Това се дължи вероятно на увреждането на тъканите, което води до възпаление. Пикногенолът представлява екстракт от кората на френски бор, който съдържа комплекс от над 40 антиоксиданта, които заедно се борят с възпалението. Изследванията върху пикногенола показват, че той може да помогне за облекчаване на възпалението вследствие на претоварване на мускулите.

Суроватъчен протеин

Жизненоважно е да се приема достатъчно протеин след тренировка, защото мускулите се нуждаят от него, за да се възстановят. Някои изследвания показват, че суроватъчният протеин може да ускори метаболизма като подпомогне усилията за намаляване на теглото. Най-лесният начин е да смесите лъжица суроватка на прах с бадемово мляко. Разтърсете добре преди консумация.

Кокосова вода

Тази популярна напитка е естествен източник на електролити – съдържа 4 минерала, които са важни за сърцето и мускулите, освен това предпазва от мускулни крампи. Кокосовата вода е особено богата на калий и съдържа калций, магнезий и натрий. Тя съдържа естествени захари – около 14 грама в една чаша – които често се срещат като добавки в газираните и енергийните напитки. Важно е да се внимава с продукти, в които се добавят подсладители като висококалорийни плодови концентрати.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart