Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

магнезиий, омега 3, ресвератрол, Ето една добра новина за здравето на сърдечно-съдовата система, която може да ви изненада – между 1999 и 2009 година нивата на смъртност от сърдечно-съдови заболявания са спаднали с близо една-трета, според доклад на Американската сърдечна асоциация от 2013 година. И все пак сърдечно-съдовите заболявания са причина за един от всеки три смъртни случая. Освен това основните рискови фактори все още са налице – наднорменото тегло и диабета – и заплашват да променят тази положителна статистика.

На всички е ясно какъв е ключът към по-добро здраве на сърцето –комбинация от здравословно хранене, повече спортуване и навременно лекуване на болестите. Като допълнителни помощни средства може да се приемат следните четири добавки, които са с доказани чрез множество изследвания качества:

Магнезий

Оказва се, че холестеролът и приемът на наситени мастни киселини не са основният предшественик на сърдечно-съдовите заболявания, а това е ниското ниво на магнезий в организма. Недостигът му води до високо кръвно налягане, диабет, висок холестерол, сърдечна аритмия, стенокардия и инфаркт. Магнезият играе ключова роля в над 700 ензимни реакции в тялото – от производството на енергия до регулирането нивата на холестерола. Само в САЩ близо 80% от хората страдат от недостиг на магнезий. Препоръчва се балансиран прием на калций и магнезий чрез храната в съотношение 1:1, комбиниран с ниски дози на витамини Д и К2. Синергията между тези четири вещества (плюс витамин А) доставя калций на костите и предотвратява натрупването му в меките тъкани като калциране му в гръдната тъкан например. По големите количества магнезий може да причинят диария. Започва се с прием на 100 мг магнезий дневно и се достига до 600 мг, разделен на няколко дози.

Омега-3 мастни киселини

Срещат се предимно в мазните видове риба като сьомга, херинга и сардини. Тези мастни киселини намаляват хроничното възпаление, което може да увреди кръвоносните съдове и да доведе до заболявания на сърцето. Киселините ЕПА и ДХА – полезните вещества в рибата и в добавките с омега-3 мастни киселини като рибено масло, масло от крил и масло от водорасли –  може да намалят триглицеридите, да понижат кръвното налягане и да намалят съсирването на кръвта. Обикновено се препоръчва набавянето на омега-3 мастни киселини чрез храната, но при сърдечно-съдови заболявания допълнителният прием е много полезен. Препоръчителните дози са 1 грам комбиниран ЕПА и ДХА при хора със сърдечно-съдови заболявания и 2-4 грама при хора с високи нива на триглицериди.

Лечебни ензими

Лечебните ензими целят да се справят с причинителите на заболяванията на имунната, храносмилателната и нервната системи. Изследванията сочат, че протеолитният ензим натокиназа, извлечен от ферментиралата соя, понижава риска от съсирване на кръвта, поддържа доброто кръвообращение и намалява кръвното налягане. Натокиназата благоприятства разгражда фибрина, протеин, който се образува в кръвта след нараняване и който предотвратява прекомерната загуба на кръв. В големи количества, обаче, той слабото кръвообращение и други сърдечно-съдови заболявания. Препоръчителната доза е 100 мг два пъти дневно.

Ресвератрол

Това е вещество, което се среща в боровинките, фъстъците, обвивките на червеното грозде и в други растения. Ресвератролът се бори успешно с физическите прояви на остаряването. Изследване, проведено през 2012 година при хора със сърдечно-съдови заболявания показва, че приемът на ресвератрол в продължение на една година подобрява здравето на сърцето и намалява критичните нива на възпалителните маркери с около 26%. Освен това той подпомага митохондриите, които произвеждат енергия в клетките и са жизнено необходими за доброто функциониране на сърцето. Препоръчителната доза е 250 мг ресвератрол дневно.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart