Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

фибрите предпазват от рак, диабет и подпомагат отслабванетоУвеличената консумация на храни със съдържание на диетични фибри осигурява многобройни ползи за здравето. Фибрите са баластни вещества или влакнини, открити в плодовете и зеленчуците, варивата, овесените трици. Те биват разтворими и неразтворими, като огромна част от растителните храни включват и двата вида.

Разтворимите фибри забавят усвояването на холестерола, глюкозата и триглицеридите в кръвта, а неразтворимите – допринасят за бързото изпразване на дебелото черво и извеждането на токсините от организма.

Причините, заради които си заслужава редовно да включвате фибри в менюто си са много. Ако страдате от запек, високи нива на холестерол, теглото ви е над нормата или пък имате диабет, то фибрите трябва да се превърнат в задължителна част от ежедневния ви хранителен режим.

 

Защо фибрите са полезни са мен?

 

Поддържат сърдечната дейност

Проучванията показват, че диетата с високо съдържание на фибри намалява риска от инсулт и развитие на сърдечно-съдови болести. Според Американската асоциация за сърдечни заболявания общо 25 грама фибри трябва да се консумират всеки ден.

Намаляват вероятността от развитие на рак

Влакнините улесняват както преминаването на храната през стомашно-чревния тракт, така и обработката й. По този начин, те предпазват от рак на дебелото черво.

Понижават нивата на холестерола

Фибрите не позволяват пълното усвояване на определени мазнини и намаляват риска от атеросклероза на съдовете. „Чудодейните” баластни вещества възпрепятстват пълното абсорбиране на холестерола и естествено – значително намаляват вероятността от запушване на артериите.

Предпазват от камъни в жлъчката и бъбреците

Известно е, че фибрите предотвратяват навлизането на големи количества инсулин в кръвния поток по време на храносмилане. По този начин, те предоставят превантивна защита срещу образуване на камъни в жлъчката и бъбреците.

Поддържат кожата здрава и чиста

Това, че фибрите извеждат отпадъчните вещества вън от тялото, се отразява и на състоянието на кожата. Фибрите „изчегъртват” всички токсини от червата, които иначе биха могли да застоят там много дълго време, водейки до неприятни последствия. Прекомерните нива на токсини в организма, се отразяват зле на всички органи и системи, включително и на кожата. Здравата кожа е резултат основно от добрия приток на кръв, който е възможен само когато тялото е пречистено.

Подпомагат поддържането на нормално тегло

„Вълчият” глад може да бъде контролиран с правилно хранене. Консумацията на повече пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци, води до регулиране на усещането за глад по съвсем естествен начин. Фибрите действат доста засищащо, поради което спазването на по-строг хранителен режим, съвсем не е толкова трудна задача. В допълнение: въпреки че засищат, фибрите НЕ добавят и калория към менюто ни!

Полезни при диабет

Фибрите, съдържащи се в плодовете и зеленчуците, спомагат за контрола върху кръвната захар. Това е от съществено значение за пациентите с диабет, които ако редовно включват фибри в диетата си, могат в огромна степен да подпомогнат състоянието си.

 

Препоръчителното дневно количество фибри е около 25-35 гр дневно, въпреки че повечето хора не поемат и половината от това. Редовният прием на храни със съдържание на фибри, освобождава тялото от натрупалите се под формата на мастна тъкан химикали. Фибрите ни помагат да бъдем по-здрави, по-слаби, по-красиви и разбира се – по-свежи!

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart