Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

полезни храни при възпалениеОгромна част от хроничните заболявания, завладели западния свят, се дължат на хронично възпаление. Диабет тип 2, артрит, сърдечно-съдови болести.. – в основата им винаги стои хроничното възпаление, което внася хаос в работата на редица органи и системи в организма.

За щастие, хроничното възпаление може да бъде овладяно чрез подходяща диета и положителни промени в начина на живот. Когато хроничното възпаление бъде елиминирано, конкретното заболяване лесно може да бъде преодоляно.

Предлагаме ви списък с храните, които консумирани редовно, могат да унищожат огнището на хроничното възпаление!

Мазните риби като сьомга, риба тон, скумрия, сардина, са перфектни източници на омега-3 мастни киселини. Множество проучвания са доказали, че омега-3 ненаститени мастни киселини са мощен агент, потискащ хроничното възпаление. Установено е, че приемът на омега-3 намалява риска от развитие на сърдечно-съдови и други хронични заболявания. Така че, ако вкусът на рибата не ви понася, е препоръчително от време на време да приемате омега-3 под формата на хранителна добавка.

Пълнозърнестите храни са много добър източник на фибри, имат много ниско съдържание на захар. Когато се консумират редовно, действат силно противовъзпалително. Всъщност, влакната, съдържащи се в пълнозърнестите храни действат на клетъчно ниво. Това означава, че те намаляват нивата на т. нар. С-реактивен протеин, който по начало задейства хроничните възпалителни процеси в тялото.

Зеленолистните зеленчуци като спанак, къдраво зеле, броколи и др., отдавна са известни с многобройните си ползи за здравето. Високото съдържание на витамин Е у тях спомага за защитата на организма от действието на цитокините – веществата, причиняващи възпаления. Зеленолистните зеленчуци са богати на витамини, минерали и много други ценни компоненти, поради което редовната им консумация е силно препоръчителна.

Суровите ядки, особено бадемите и орехите, изобилстват от антиоксиданти. Антиоксидантите обезвреждат свободните радикали, забавят стареенето на организма и също действат противовъзпалително. Бадемите са перфектен източник на витамин D, калций и фибри. Орехите пък, са богати на алфа-линоленова киселина, която е омега-3 мастна киселина.

Соята и соевите продукти съдържат изобилие от изофлавони, които доказано понижават нивата на С реактивния протеин и по този начин се борят с възпалението. Подходящи соеви храни биват тофу, соево мляко, соеви ядки. Внимавайте само за едно – дали соевите продукти са чисти, без съдържание на ГМО.

Червеното цвекло е богато на фибри, витамин С и антиоксиданти. Консумацията му спомага за контрола върху нивата на кръвното налягане, благоприятства състоянието на сърдечно-съдовата система и води до намаляване на възпалението.

Кромид лукът съдържа няолко противовъзпалителни вещества с мощно антиоксидантно действие. Сред тях са кверцетинът и алицинът, които се борят доста активно с възпалителните процеси в тялото.

Чесънът може и да бъде неприятен за някои, но той съдържа съединения, подобни на нестероидните противовъзпалителни лекарства, които атакуват възпалението на клетъчно ниво.

Ягоди, малини, къпини, боровинки, бъз... – тези плодове изобилстват от противовъзпалителни съединения, наречени антоцианини. Антоцианините са пигментите, на които някои растения дължат червеникавия си, виолетов или син цвят. Антоцианините притежават мощна антиоксидантна активност и предпазват ДНК от увреждане. Антоцианините предпазват рганизма от окислителния стрес, което е една от причинте те да бъдат изключително ефективни и срещу сърдечно-съдови и други хронични болести.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart