Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Витамин Д понижава холестеролаАко имате диагнозата „висок холестерол“ вероятно лекарите са ви дали цял списък от опасни лекарства с множество странични ефекти, които са повече от списъка на контактите в телефона ви…Вероятно вече сте получили препоръки за промени в храненето и начина на живот (често невъзможни за изпълнение).

Как ви се струва възможността да приемате само един  витамин, който се среща във всеки здравословен магазин и всяка аптека? Или още по-добре – ако може да го набавите безплатно? Според най-новото изследване на  Женска инициатива за здраве този витамин понижава значително нивата на лошия холестерол и повишава добрия холестерол.

Добре известно е, че витамин Д помага при лечение на чупливи кости, но сега става ясно, че той може да се използва и за контролиране нивата на холестерол. В публикуваното в списание Менопауза изследване учените са наблюдавали група от 576 жени в постменопауза. Те били разделени на 2 групи – едната група приемала ежедневно 400 IU витамин Д и 1000 мг калций, а на другата било давано плацебо. Жените били наблюдавани за период от 3 години. Били взети предвид различни фактори като изначални нива на витамин Д в кръвната плазма, тютюнопушене, прием на алкохол.

След края на изследването били направени кръвни тестове на участниците. При първата група се наблюдавало значително повишаване в нивата на витамин Д в кръвната плазма. Било отчетено и чувствително понижаване в нивата на лошия холестерол и повишаване нивата на добрия холестерол.

Учените достигнали до заключението, че добавките са особено полезни за повишаване нивата на витамин Д при жени в напреднала възраст. Освен това нивата на витамин Д се повишили повече при жените, които не употребявали алкохол и цигари.

Учените заявяват, че не е доказана пряката връзка между витамин Д и здравето на сърдечно-съдовата система. Въпреки това те препоръчват включването му в ежедневното меню, тъй като той играе много важна роля за регулиране на различни процеси в организма и е жизнено важен за здравето.

Малко количество от този витамин се среща в мазните риби като скумрия, херинга, риба тон, в сардините. Много млечни продукти, зърнени храни и сокове са обогатени с витамин Д. Най-добрият и естествен начин за набавяне на витамин Д си остава слънцето. Ежедневното излагане на слънце за 15-30 минути е достатъчно за набавяне на необходимата доза от този витамин.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart