Search
Филтрирай по...

здравословно храненеНека си признаем: всичко опира до хранителния режим. Ако искате да свалите кръвното си налягане и да го контролирате, трябва да насочите вниманието си към здравословните храни.

Истината е, че подборът им не е лесен, защото всяка година се появява информация за различен вид храна, която въздейства на кръвното – така днес разчитате на едно, утре на друго… Време е да спрем това влудяващо объркване!

 

Предлагаме ви 7 храни, които ви гарантират стопроцентно контролиране на кръвното налягане – и днес, и утре, и след десет години.

Най-хубавото е, че те са, колкото полезни и хранителни, толкова и вкусни.

 

1.Банан

Когато и да ви се прииска „нещо за прилапване“, бананът е чудесен избор. Този засищащ плод зарежда организма с калий, който понижава кръвното. Проучвания показват, че редовното хапване на 2 банана на ден може да смъкне кръвното ви с близо 10%.

 

2.Яйца

Харесвате ли бъркани или варени яйца за закуска? Яйцата съдържат пептид, който понижава кръвното и би трябвало да е толкова ефикасен, колкото и малки дози медикаменти. И за да  е напълно ясно: твърдението, че холестеролът в яйцата е опасен, е мит.

 

3.Домат

Ако страдате от високо кръвно налягане, опитайте се да замените любимата си напитка с доматен сок. Доматите съдържат ликопен, който действа прекрасно за понижаване на кръвното. 25 мг ликопен (съдържащи се в чаша доматен сок) са достатъчни за намаляване на „лошия“ холестерол с до 10%.

 

4.Тъмен шоколад

Консумирането на тъмен шоколад за по-доброто състояние на сърцето има доказано добър ефект за контролирането на кръвното налягане. При пациенти с хипертония и прехипертония, които са хапвали умерени количества тъмен шоколад в продължение на 18 месеца, има 20% понижаване на кръвното налягане.

 

5.Диня

През лятото динята е прекрасен избор на плод, който да се консумира ежедневно. Тя е богата на аминокиселината L-цитрулин, която регулира кръвното.

 

6.Стафиди

Това вкусно сладко макомство е идеално за сваляне на кръвното. Изследване показало, че при пациенти, които хапвали стафиди 3 пъти на ден в продължение на 12 седмици, систоличното и диастоличното кръвно налягане значително е намаляло.

 

7.Хибискус

Защо не опитате чай от хибискус (ако още не сте го направили)? Изследванията показват, че консумирането на този чай в продължение на 6 седмици е намалило кръвното налягане на пациенти с лека хипертония с до 7 единици.

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart