Search
Филтрирай по...

коремни мазниниКакто повечето хора, така може би и вие възприемате мазнините в коремната област само като естетически проблем. Истината обаче е малко по-различна. Резултатите от множество изследвания показват, че коремните мазнини могат да доведат до развитие на хипертония, сърдечно-съдови заболявания и дори – преждевременна смърт!

 

Въпреки тези тъжни факти, българите с наднормено тегло стават все повече. Подходящите упражнения, както и активният начин на живот със сигурност дават положителни резултати по отношение на този проблем. Но съществуват и някои промени в диетата, които биха могли да бъдат от голяма полза за всички, които са по-закръглени в коремната област и ханша.

 

Знаете ли, че…

Освен заради заседналия начин  на живот и лошото хранене, мазнините около корема могат да се трупат и следствие високите нива на хормона кортизол, който се покачва при периоди на силен стрес. Това означава, че дори и да намалите калорийния прием, ако кортизолът ви е висок, може и да не успеете да се справите със заоблените форми.

 

Вижте кои са петте най-важни храни за тънка талия! Редовната им консумация води до категорична промяна в обиколката на талията!

 

Зеле, къдраво зеле, броколи и други кръстоцветни зеленчуци

Кръстоцветните зеленчуци съдържат естествени, силно активни химикали, наречени фитонутриенти. Един от тях – т. нар. Индол-3 Карбинол противодейства на ксеноестрогените – разрушителите на ендокринната система. Ксеноестрогените, определяни като хормоналноактивни вещества, естрогенни ксенобиотици, естрогеноподобни субстанции и др., имитират действието на половите стероидни хормони естроген и ендроген. Ксеноестрогените също така могат да доведат до нарушения в ДНК, туморен растеж, увреждане на клетките. Ефектът на ксеноестрогените зависи от пола, възрастта и репродуктивния цикъл на човека.

Източници на ксеноестрогени могат да бъдат пластмасата, замърсителите на въздуха, пестицидите, хербицидите и дори месото на някои животни, хранени с продукти, съдържащи ксеноестрогени.

 

Ксеноестрогените предизвикват покачването на естроенните нива, което пък от своя страна играе ключова роля в натрупването на коремните мазнини.

 

Увеличената консумация на кръстоцветни зеленчуци повишава нивата на Индол-3 Карбинол, който помага на организма да се защити от вредното въздействие на ксеноестрогените и в частност – образуването на коремни мазнини.

 

Натуралният фитохимикал Индол-3 Карбинол, съдържащ се в зелето и броколите, осигурява мощна антиоксидантна защита срещу увреждането на клетките. Доказано е, че той притежава и антиатерогенни и антиканцерогенни и свойства. Индол-3 Карбинол повлиява благоприятно естрогенния метаболизъм и потиска G1 фазата на репродуктивните ракови клетки.

 

Индол-3 Карбинол спомага за постигането на здравословен хормонален баланс, спомага за детоксикацията на черния дроб и регулира телесното тегло.

 

Авокадо

 

Авокадото е източник на много полезни мазнини, за които вече сме говорили колко важни са за човешкото здраве. Мазнините в състава на авокадото спомагат за намаляване желанието за рафинирани, сладки и тестени храни, което естествено ще повлияе и върху теглото ви.

 

Авокадото е източник и на вещества, които балансират нивата на хормоните, които отговарят за апетита. Това означава, че редовната консумация на авокадо ще ви бъде от изключителна полза в контрола върху апетита.

 

Фибрите и витамините в състава на авокадото пък, гарантират че ще си набавите много от така ценните за тялото вещества, които са от ключово значение, особено ако се придържате към по-сбит хранителен режим.

 

 

 

Леща

 

Лещата е източник на несмилаеми фибри, наречени резистентни нишестета. Резистентните нишестета спомагат за поддържане чувството за ситост и горенето на излишните мазнини. Този тип нишестета се съдържат и в други зърнени и бобови храни, в бананите, нахута, картофите и др. Резистентните нишестета не се смилат в тънките черва. Те преминават непреработени през целия храносмилателен тракт.

 

Проучванията показват, че резистентните нишестета (несмилаеми фибри) не биват складирани като мазнини, както други видове нишесте. Те подобряват храносмилането и също намаляват апетита.

 

Киви

 

Съставът на кивито е много богат на естествен витамин С. Всеки един плод киви съдържа повече от необходимата за човека дневна доза киви! Витамин С помага на тялото да образува метаболит, наречен карнитин, който от своя страна участва в горенето на мазнини.

 

Резултатите от едно интересно проучване на специалисти от Аризона дори показва, че витамин С увеличава капац итета на организма да изгаря мазнини цели четири пъти!

 

Зелен чай

 

Множество изследвания са доказали, че катехините в зеления чай подобряват спососбността на тялото да изгаря мазнините. 2-3 чаши зелен чай дневно могат да направят много в това отношение.

 

Вкусът на зеления чай обаче, е неприятен за доста хора. Ако и вие сте от тях, добре е да знаете, че ефектът ще бъде същия, ако приемате зелен чай под формата на качествена хранителна добавка.

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart