Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

layers1_largeЗащо добрата осанка привлича погледа ни? Ще кажете  – красиво е. Ще кажете приятно е да се види представителка на нежния пол с изправен гръб и плавна походка – това я прави по-женствена, а мъжете с правилна осанка изглеждат уверени в себе си.

 

Да, красиво е, но не само на това се радват щастливците с изправен гръб.

 

Тъканите, изграждащи човешкото тяло, се нуждаят от добро кръвоснабдяване и добра инервация, за да функционират правилно. Инервация е връзката на органите и тъканите с централната нервна система, посредством нерви.  Кръвта разнася по цялото тяло хранителни вещества и кислород, а нервите произвеждат електрически импулси и ги провеждат до рецепторните органи/мускули, жлези и др./, с което осигуряват тяхната функция. При отсъствие на някой от тези фактори, тъканите и органите постепенно атрофират и дегенерират. Правилната осанка е тази, която помага да се обезпечи добро кръвоснабдяване и инервация на органите.

 

Между гръбначните прешлени преминават нервни коренчета и кръвоносни съдове за съответните органи. Ако стойката е неправилна – съдовете и нервите се притискат и не могат да провеждат кръвта и електрическите импулси, а това неминуемо уврежда функцията на органа и здравето като цяло.

2

 

Гръдните мускули на изгърбените хора отслабват, а това често е свързано с бронхит и други дихателни проблеми. Отслабва стомахът, нарушава се функцията на коремните органи, храносмилането. Лошата осанка е една от причините за неуспешните диети. Съгласно законите на древната медицина, коремът е енергийния център на целия организъм, поради което хората с проблемен стомах са по – податливи на умора и безсилие. Прегърбената стойка има пряко отношение и към нашите емоции. Когато сме депресирани, ходим с отпуснати рамене и наведена глава.

 

Виждате, че всичко е свързано. Но ако сте решили веднага да оправите това, не бързайте. Гърбът трябва да е изправен, но раменете да не са напрагнати. И като цяло, поддържайки добра стойка, не трябва да сте напрегнати. Това е въпрос на навик, за изработването на който помагат и упражненията.

 

Започнете със загряване на мускулите – раздвижване на ставите, бързо ходене, тичане, подскоци /на място/.

 

1. Седнете с кръстосани крака или на стол. Ръце на раменете. Вдигнете ръце нагоре, направете няколко маха напред-назад, след което дълбок наклон напред. Изправете се в изходно положение. Повторете 3-5 пъти.

3

 

2. Застанете на колене, вдигнете дясната ръка нагоре, лявата – встрани и правете с нея кръгове назад. Сменете ръцете. Повторете 3-5 пъти.

4

3. Седнете с изпънати крака – ръце пред гърдите – направете мах назад, след това навеждане напред с изпънати ръце – да докоснат пода между стъпалата. Изправете се в изходно положение Повторете 3-5 пъти

5

.

4. Застанете в изправен стоеж – повдигане на пръсти с протегнати нагоре ръце, корем прибран. Постепенно навеждане напред – първо шията, после гърба, накрая в кръста. Ръцете докосват пръстите на краката. Постепенно изправяне с ръце напред. Повторете 3-5 пъти.

6

5. Застанете в изправен стоеж, с разтворени крака на нивото на раменете, ръце на раменете. Извиване/залюляване/ на тялото встрани и назад в едната, след това в другата  посока. Повторете 3-5 пъти.

7

 

6. Отново в изправен стоеж, краката събрани, ръце на раменете. Наклон напред с протегнати ръце, махове /ножица/ с ръцете, навеждане надолу с докосване пръстите на краката. Изправяне в изходна позиция. Повторение 3-5 пъти.

8

7. Изправен стоеж, събрани крака, ръце покрай тялото.Дълбок наклон напред, махове с ръцете напред-назад с приклякване. Наклон напред с опънати ръце, изправяне. Повторение 3-5 пъти.

9

8. Застанете в изправен стоеж, наведете се със свободно отпуснати ръце. Опитайте да докоснете пода при възможно най-дълбок наклон, а след това докоснете пода пред себе си. Изправете се и повторете 3-5 пъти.

10

 

9. Застанете на колене с опора на ръцете. Повдигнете таза с изправени ръце и крака. Върнете се в изходна позиция. Повторете 3-5 пъти.

11

10. Легнете по корем, изпънете ръцете напред с длани на пода. Извийте тялото назад, свийте ръцете и ги поставете зад тила. Отново изпънете ръце напред и ги поставете на пода. Повторете 3-5 пъти.

12

11. Легнете по корем, ръце свити пред челото. Повдигнете краката нагоре и правете движения като с ножица. Повторете няколко пъти и отпуснете крака на пода. Повторете 3-5 пъти.

13

 

12. Легнете по гръб със свити в колената крака, както е показано. Повдигайте и отпускайте таза. Повторете 3-5 пъти.

14

13. Седнете с изпънат напред десен крак. Свийте левия крак и го придърпайте с ръка към корема. Отведете ръцете назад с длани нагоре, след което наклон напред с ръце към пръстите на краката. Повторете като свиете другя крак. Повторете 3-5 пъти.

15

14. Легнете на пода в „мъртва поза” – крака разтворени на нивото на раменете и леко раздалечени от тялото ръце. Отпуснете се, наблюдавайте как се чувствате. Дайте възможност на тялото да усвои новата енергия.

16

 

На всеки му се иска да се похвали с красива фигура, особено когато отиваме на море и множество оценяващи погледи ни съпровождат от единия до другия край на плажа.

 

За коригиране стойката на тялото са необходими не толкова много на брой упражнения, колкото редовното им практикуване. Започнете внимателно, наблюдавайки тялото, с 1 повторение на всяко упражнение и постепенно увеличавайте. В началото не правете упражненията, които много ви затрудняват, опитайте след няколко дни. Постепенно ще овладеете всички упражнения и те ще ви доставят удоволствие. Опитайте да се упражнявате поне веднъж на ден и резултатите няма да закъснеят. Само след няколко седмици ще се радвате на по-добра фигура и по-малко неприятни усещания в тялото.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart