Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

щастие, късмет, успех, стресЧували ли сте нещо за Александър Имич – полският емигрант, който почина на 9 юни, т.г. в Ню Йорк на 112-годишна възраст. През април 2014, той бе вписан в „Световните рекорди на Гинес” като най-възрастния мъж на земята. Имич е твърдял, че дължи дължи дълголетието на добрите си гени.

 

Истината обаче е, че не само гените са определящи за здравето и продължителността на живота. Здравословните навици също могат да изиграят огромна роля в това отношение.

 

Може и да не ви е приятно да се замисляте за старостта, но искате или не, това време ще дойде.  По-важното е да живеете по начин, който ви държи в относително добро здравословно състояние през годините, дори и по-късните.

 

Ето няколко идеи как да го направите!

 

Намерете си хоби!

Любимите неща и хора ни карат да се чувстваме пълноценни, значими и щастливи. Точно това удовлетворение намалява стреса и ни помага по-бързо да се приспособяваме към всяка среда.

 

Почиствайте… зъбите си максимално добре

Пастата за зъби не е достатъчна. Използвайте и конци. Бактериите в устната кухина причиняват възпаления, включително на венците, което пък повишава риска от сърдечни заболявания. Конците за зъби са ефикасно средство за почистване на заседналите остатъци, с които четката и водата за уста не могат да се справят.

 

 

Почивайте редовно и пълноценно!

Редовният релакс е много важен за сърдечно-съдовото здраве и редуциране на напрежението. Доказано е, че колкото по-често се откъсваме от ежедневието, толкова по-голяма е продължителността на живота ни.

 

Повече сън!

По време на сън всички органи и системи „отмарят”, а клетките на тялото се регенерират. Качественият сън до голяма степен влияе на качеството и продължителността на живота. Сънят не бива да бъде по-малко от 7-8 часа на нощ, като не забравяме, че времето след 22 часа е особено важно! Тоест – вие можете да си легнете към поунощ и да спите до другия ден наобяд, но това не е добре. Но ако заспите около 22 и спите до 6ч., ще сте напълно отпочинали и свежи!

 

Редовен сексуален живот

Сексът помахга за отделянето на оскитоцин – хормон, който значително намалява стреса. Според изследване от Университета на Квебек, жените по време на секс горят 3 калории в минута, а мъжете – 4. Това е още една добра причина да не допускате дълги паузи в сексуалния си живот.

 

Приятелства и социална среда

Установено е, че хората, които имат повече приятели, с които излизат и се забавляват, са живеят много по-дълго и са в много по-добро здраве от „домошарите”. Има дори няколко изследвания, според които не особено социалният живот има сходно на тютюнопушенето въздействие върху здравето.

 

Целесъобразно хранене!

Ограничете консумацията на храни със съдържание на сол, захар и мазнини, за сметка на продукти, богати на фибри, минерали, витамини, протеини и др.

 

Движение!

Както знаете, спортът е много полезен за сърдечно-съдовото здраве и нормалното тегло. Но има и още – всяка физическа активност спомага за освобождаването на ендорфини, които пък от своя страна повишават градуса на настроението.

 

 

Без дистрес!

Според изследване, публикувано в Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, високите нива на кортизола (хормона на стреса) са причина за много от сърдечно-съдовите заболявания. И не само това – повишеното отделяне на кортизол може да бъде причина за състоянията на тревожност, депресия и под.

 

Без цигари и минимум алкохол!

Умерената консумация на алкохол дори е полезна. За жените препоръчителната „доза” се свежда до не повече от едно питие на ден, докато мъжете могат да си позволят и две.

 

 

Тази публикация има един коментар

  1. Приакзките за връзката между движението и здравето е разбил на пух и прах моят свекър,който вече 23-та година не е излизал от апартамента си,а скоро ще навърши 92.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart