Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

тютюнопушенеВие сте непушач? Какво от това, ако редовно си хапвате мазни и преработени храни или пък не се движите достатъчно и общо взето водите застоял начин на живот. Последните проучвания показват, че тютюнопушенето далеч не е най-големия бич, както сме свикнали да мислим.

 

Вижте кои навици са също толкова опасни, колкото и цигарите.  Колкото и странно да ви звучи, някои от тях също поставят здравето ви пред сериозен риск, включително риска от развитие на рак и др.

 

За щастие, от тези навици можете да се откажете много по-лесно, беболезнено и бързо, отколкото от тютюнопушенето.

 

Ето кои са те!

 

 

Седене по цял ден

 

Дори да тренирате редовно, ежедневното седене на едно място в продължение на часове, независимо дали на бюро или където и да било другаде, води до множество здравословни проблеми. Според специалисти от Alberta Health Services-Cancer Care в Канада, честото и продължително седене, се свързва с над 160 000 случаи с рак на гърдата, дебелото черво, простатата и белия дроб.

 

Ако работата ви е свързана с продължително седене на едно място, задължително правете паузи с раздвижване на всеки час – час и половина. Освен това, задължително използвайте обедната си почивка, но не само за хапване! Отделяйте около 30 минутки за обяд, а през останалото време се разходете. Ако в офиса пък имате възможност да тренирате, още по-добре, макар че този вариант все още се среща изключително рядко в България.

 

 

Обяд пред компютъра

 

В никакъв случай не се хранете пред компютъра! Първо, обядът пре компютъра не е никаква почивка за мозъка, тъй като вие не се откъсвате от работната среда. Второ – този навик води до затлъстяване. Това е съвсем логично, защото хората, които го практикуват обикновено не излизат никъде през деня и прекарват цялото си време пред монитора. Няколко съвременни изследвания установиха тясна връзка между паметта, вниманието и апетита.

 

Резултатите от тях показват, че храненето на бюрото подсилва апетита и кара хората да огладняват по-бързо.

 

 

Твърде много месо и сирене

 

Животинските протеини са богати на растежния хормон IGF-1, който във високи количества стимулира растежа на раковите клетки. Според проучване на Университета на Южна Калифорния, рискът от развитие на рак при хората на високо протеинови диети, е 4 пъти по-висок, в сравнение с онези, които не държат ежедневно да ядат месо и животински продукти.

 

Авторите на проучването установили още, че растителните протеини като боб и броколи например, имат също толкова високи нива на протеини, както някои меса. С тази разлика, че не повишават риска от онкологични заболявания.

 

Готвене на газ

 

Ако сте от хората, които приготвят храната си на газ, с всяко ястие получавате като бонус въглероден оксид, азотен диоксид и формалдехид. Същите тези замърсители се съдържат и в цигарения дим.

 

Приготвяне на храната в неподходяща мазнина

 

При топлинна обработка, повечето растителни масла освобождават  алдехиди и полициклични ароматни въглеводороди – съединенията, открити в цигарения дим. Тези съединения причиняват сериозни възпаления на дихателните пътища. Същото правят и цигарите. Не го знаехте, нали? Най-добре гответе с кокосово масло, зехтин и др.

 

Чести посещания на солариум

 

Според скорошно проучване, публикувано в изданието на Американската медицинска асоциация, солариумите са причина за около 420 000 случая на рак на кожата в САЩ всяка година! За сравнение, в рамките на същия период тютюнопушенето причинява около 226 000 случая на рак на белия дроб.

 

Недоспиване

 

Липсата на сън най-малкото ще ви направи раздразнителни.  Продължителното недоспиване е свързано с високо кръвно налягане, сърдечни удари, инсулти и много други здравословни проблеми.

 

Резултатите от няколко съвременни изследвания показват, че при хората, които спят по-малко от 7 – 8 часа на нощ, смъртността е почти толкова висока, колкото при пушачите.

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart