Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

талия, ханш, коремни мазниниАко искате да намалите обиколката на талията си и да се „приберете” в ханша, не е нужно да правите коремни преси, твърди Дженифър Коен – американката, разработила фитнес програми за водещи здравни центрове, фитнес треньор на много известни личности и автор на книги.

 

В действителност, много изследвания показаха, че коремните упражнения не са достатъчно ефективни, когато се правят самостоятелно, без да се ангажират и други мускулни групи. Дори да правите коремни преси пет пъти седмично, в продължение на 2 месеца, особен ефект върху обиколката на корема ви няма да има, нито пък ще обхванете всички подкожни мастни депа. Това показват резултатите от едно немско изследване, проведено върху абдоминалното затлъстяване.

 

Дженифър Коен смята, че най-добрата стратегия срещу коремните мазнини, е… контролът върху кортизола – стероидният хормон глюкокортикоид, отделящ се от кората на надбъбречните жлези. Високите нива на кортизол или както го наричат още – хормон на стреса, са много сериозна предпоставка за интензивно натрупване на мазнини около корема. Кортизолът се покачва при стрес и това води до понижаване тонуса на гладките мускули, чиято функция е да „консумира” излишните мазнини.

 

Това означава, че ако не овладеете стреса, вие няма как да намалите и коремната си обиколка. Дори да спортувате и да сведете до минимум приема на калории, единственият начин да имате „изваяна” талия, е чрез релаксиране на нервната система с повече сън, почивка и спокойствие

 

 

Как да укротите кортизола?

С огромни „дози” сън. Сънят нормализира нивата на кортизола в тялото и оказва изключително въздействие върху метаболизма и теглото. Учени от Университета на чикаго установиха, че хората, които са на диета и спят около 8 часа през нощта, са загубили много повече телесни мазнини, отколкото хората, които са на диета, но спят само около 6 часа нощем.

 

Спрете да се тъпчете с боклуци!

Около 80% от способността на тялото да редуцира излишните телесни мазнини, зависи от начина на хранене. Останалите 20% се определят от физическата активност, съня и нивата на стрес.

Обикновено коремчето върви в комплект с „гушка”и окръгляване на лицето, дори когато човек не е напълнял реално и трябва да свали не повече от 4-5 излишни килограма. Този ефект или по-точно… дефект, до голяма степен се дължи на ежедневния начин на хранене.

Ако вашето меню се състои основно от захар/фруктоза, преработени храни, т. нар. „джънк фууд”, шансът да намалите окръглената обиколка е много нисък…

 

Най-важните промени, които трябва да въведете в храненето си, за да превърнете „тумбака” в плоско, сладко коремче

 

Край със захарта!

Тук става въпрос за всички форми на захар и фруктоза, независимо дали са рафинирани или „изцяло натурални”, като агаве или мед, и всички зърнени храни (включително и органичните такива), защото в тялото те се разграждат до глюкоза.

Фруктозата се крие в много от преработените храни и подсладени напитки, затова ще бъде малко трудно съвсем да я изключите от храненето си. Фруктозата обаче, е един от главните виновници за излишните килограми и затлъстяването!

 

 

Увеличете приема на здравословни мазнини!

Храните източници на полезни мазнини като омега 3, 6, 9 и 7, са силно препоръчителни. Затова често хапвайте риби, особено студеноводните като сьомга, ленено семе, студено пресовани масла, ядки и др.

Приемайте допълнително витамин С!

Елиминирайте глутена от храната си!

Нека поне 1/3 от менюто ви съдържа само сурови зеленчуци и плодове, като зеленчуците бъдат повече!

Не ползвайте изкуствени подсладители!

 

Малко повече за фруктозата…

Фруктозата, под формата на високо фруктозен царевичен сироп, се съдържа в почти всички преработени храни и подсладени напитки. Тя е основна причина за безконтролното затлъстяване в световен мащаб.

 

Фруктозата можете да откриете най-често в:

Зърнени десерти и закуски

Опаковани сандвичи и др.

Енергизиращи напитки и подсладени (газирани) напитки

„Диетични” храни

Снаксове, чипс, бисквити и др.

Сосове, дресинги и др.

 

Има много храни, които се считат за здравословни, но и те съдържат захар или фруктоза:

Повечето кисели млека

Плодовете с високо съдържание на фруктоза, като ябълки, грозде, диня, манго, круши.

Тук има едно уточнение – няма нужда да изключвате напълно тези плодове, защото те притежават и доста полезни свойства. Ако обаче желаете да намалите обиколката на талията си, ги хапвайте предимно сутрин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart