Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

женско здравеИзползването на хранителни добавки дава възможност на жените значително да се заредят с енергия, да подобрят еластичността и здравината на кожата си, да поддържат здрава сърдечносъдовата си система, да подобрят състоянието на косата си. Консумацията на добавки помага на жената да остане в отлично здраве с напредването на възрастта. Това е и прекрасен начин да се премахват негативните ефекти от токсините и стреса върху организма.

 

Някои добавки съдействат за намаляване на холестерола в кръвта и предотвратяване на натрупването на плака в артериите, други подобряват функцията на имунната система, за да може организмът да реагира и да се защитава и възстановява по-успешно. Има добавки, които повишават нивото на колаген в ставите, което предпазва от болка и възпаления с напредването на годините.

 

А добавките, които увеличават нивата на естроген, са особено полезни за жените през менопаузата, когато естрогенът в организма намалява и това също се отразява на здравината на костите.

Ползите от хранителните добавки са много, като е особено важно да бъдат приемани навреме и с правилна насоченост, за да донесат всички възможни ползи.

 

 

 

Топ 10 на продуктите за женско здраве и красота

 

 

 

Желязо

 

Това е елементът, който помага на организма да транспортира кислород с кръвта към тъканите и органите. Желязото осигурява червени кръвни клетки. Всъщност много жизненоважни органи имат нужда от желязо, за да функционират правилно: бъбреците, черният дроб, белите дробове, панкреасът.

По време на цикъл, женското тяло губи желязо – колкото по-силна е менструацията, толкова повече желязо се губи. Всеки ден женският организъм се нуждае от до 45 мг желязо, разпределено в два приема – сутрин и вечер.

 

 

 

Витамин С

 

Аскорбиновата киселина (витамин С) е силен антиоксидант, имуностимулант, стимулира производството на колаген, което е важно не само за възстановяването на кожни наранявания и принципно подобряване на тонуса на кожата, но и за превенцията на артрита или подобряване на състоянието, когато този проблем вече е наличен. Витамин С редуцира производството на кортизол, като така спира увеличаването на телесните мазнини.

Някои проучвания показват, че витамин С може да намали холестерола, като го превръща в жлъчни соли, които тялото изхвърля по-лесно от организма. Аскорбиновата киселина е полезна и при физически натоварвания и упражнения, като увеличава притока на кръв и подобрява издръжливостта.

Препоръчителното количество витамин С дневно е от 1000 до 5000 мг – витаминът се усвоява бързо и е добре приемът да се разпределя на дози – сутрин и вечер.

 

 

 

Калций+магнезий

 

Калцият укрепва костите и зъбите, а магнезият не само засилва полезните ефекти от калция, но има доста широк кръг на действие. Магнезият предотвратява сърдечносъдови заболявания, регулира кръвната захар, понижава кръвното налягане. Полезен е полезен за превенцията и лечението на депресивни състояния, безпокойство, безсъние. Според някои проучвания, може значително да намали мускулните спазми.

Необходимата на организма доза калций е от 800 до 2000 мг дневно, а за жените е добре да приемат 300 до 1200 мг магнезий на ден. За по-добро усвояване на калция, е добре в рамките на час след поглъщането му да се приеме витамин D (най-малко 800 IU).

 

 

 

Витамин В

 

Става дума за цяла група витамини, сред които тиамин, биотин, рибофлавин, ниацин, витамин В12, пантотенова киселина, пиридоксин, биотин и фолиева киселина. Всички те са водоразтворими и много анализи показват, че витамините от тази група са най-ефикасни, когато се приемат комбинирано.

Биотинът (витамин В9) може да подобри структурата на женската кожа, а има и способността да заздравява косата. Ниацинът пък – В3, е най-мощният от В витамините: той може значително да намали кръвното налягане, регулира холестеролните нива, увеличава енергията на организма – повишава издръжливостта и подобрява притока на кръв в мускулите. Намалява симптомите на депресия.

 

Дневната доза витамин В се приема еднократно. Няма опасност от предозиране, защото тялото изхвърля всички ненужни количества витамини от група В.

 

 

 

Омега-3 / Рибено масло

 

Омега-3 мастните киселини въздействат укрепващо на кръвоносните съдове и подобряват цялостната сърдечна дейност, намаляват и възпаленията в ставите при хора с ревматоиден артрит. Приемът на омега-3 може да заздрави косата и да подобри тонуса на кожата, като има изследвания, според които помага за по-бързото зарастване на рани.

 

При жените с муковисцидоза някои органи в тялото образуват прекомерно количество слуз, което води до чести респираторни инфекции, проблеми с черния дроб, нарушаване на храносмилането. Приемът на омега-3 мастни киселини в продължение на 10 месеца може многократно да намали количеството слуз, произвеждана от тялото, като едновременно с това да тушира признаците на възпаление.

Препоръчителната доза е 1,2 грама до 2,5 грама рибено масло всеки ден, като при жените дозата е от 500 мг до 1,5 г омега-3 мастни киселини дневно.

 

 

 

Витамин D

 

Това е хормонът, който може да подсили имунната система на организма, да му помогне в борбата с рака и превенцията на това заболяване, да заздрави зъбите и костите и да облекчи състоянието след депресия. Витамин D3 (холекалциферол) подпомага функциите на щитовидната жлеза.

Благодарение на витамин D, храносмилателната система усвоява голямо разнообразие от хранителни вещества от храната. Той е особено ценен за костите, тъй като им позволява да използват оптимално количество фосфор, което ги прави по-здрави.

През летните месеци подходящата доза за прием е 800 IU витамин D дневно. През зимата организмът на хора, които се занимават със спорт или тежък физически труд, се нуждае от 3000 IU витамин D ежедневно.

 

 

 

Пробиотици

 

За доброто храносмилане и абсорбирането на оптимално количество минерали и витамини, отговарят милиарди бактерии в стомаха. Когато присъствието им е намалено или нарушено, е необходимо да се приемат пробиотици – комплекс от 12 вида бактерии, като всяка доза осигурява от 2 до 12 милиарда бактерии. В някои пробиотици се съдържа инулин – въглехидрат, който подпомага дейността на „добрите“ бактерии, а фактът, че съдържа фибри, го прави чудесно средство за пречистване на организма при запек.

Пробиотиците се приемат с храна – по една капсула 1-3 пъти всеки ден.

 

 

 

Зелен чай

 

Повишава енергията на женския организъм и помага за намаляване на теглото. Богатото съдържание на силните антиоксиданти катехини превръща зеления чай в добра защита на организма от вредни химикали.

Консумацията на зелен чай може да преотврати негативното въздействие на ултравиолетовите лъчи: според някои изследвания, продължителният прием на добавки с антиоксиданти може да предотврати изгарянето на кожата при няколкочасов престой на слънце.

 

Естественият кофеин в зеления чай стимулира тялото да изгаря мастни тъкани – и висцерални (които обграждат вътрешните органи), и подкожни. Освен това може да удвои количеството мазнини, които тялото елиминира по време на интензивна тренировка.

 

За максимален ефект, женският организъм се нуждае от една чаша зелен чай три пъти дневно, като тя може да бъде заменена от екстракт, който предлага най-здравословните съставки на напитката.

 

 

 

Ленено семе

 

Добавките с ленено масло съдържат разнообразни полезни съставки като омега-3 мастни киселини, различни антиоксиданти и много фибри. Изключително са полезни за справяне с депресивни и тревожни състояния при жените.

Едно проучване с участието на 100 000 души, използвали ленено семе, показва, че тази добавка значително намалява кръвното налягане. Тя може да предотврати натрупването на холестерол и плака в кръвоносните съдове. Лененото семе е полезно и за отслабване – консумирането му намалява мастната тъкан при ханша и талията.

 

В хранителните добавки с ленено семе има голяма концентрация на лигнани, които увеличават производството на естроген в организма – при жени в менопауза това може значително да смекчи неприятните симптоми.

Полезната доза от добавка с ленено семе за жени е една до три супени лъжици, като според някои производители дневният прием не бива да надвишава 50 г ленено семе.

 

 

 

 

Мултивитамини

 

Повечето мултивитамини са съчетание на над 35 жизненоважни съставки. Много жени, приемали мултивитамини, отбелязват увеличаване на енергията, намаляване на дискомфорта по време на менструация…

Всички мултивитамини задължително осигуряват достатъчно количество от витамините А и Е, които са мощни антиоксиданти и се отразяват изключително здравословно на кожата. Всички добавки с комплекс от витамини съдържат и витамини от група В, витамин D, аскорбинова киселина, цинк, селен, магнезий и калций. Повечето мултивитаминни добавки осигуряват и от 5 до 25 мг желязо.

 

Някои производители обогатяват витаминните комплекси с билкови смеси с различни съставки: гинко билоба, алфа-липоева киселина, корейски женшен, боровинки…  Тези вещества помагат на женския организъм в борбата с излишното тегло и подсилват организма по време на физически натоварвания.

Мултивитамините могат да се приемат 1-2 пъти дневно, като при двойна доза приемът трябва да е разпределен на две дози – една сутринта и една вечерта.

 

 

Внимание: за женския организъм е много важно да приема минималните необходими количества витамини и минерали всеки ден. Имайте предвид и това дали добавката, която приемате, съдържа водоразтворими или мастноразтворими вещества. Консумирането на водоразтворима добавка с много храна може да попречи на организма да усвои полезните съставки. Но мастноразтворимите добавки се приемат именно по време на хранене, тъй като храната помага на храносмилателната система да усвои правилно съставките на добавката.

 

Въздействието на някои добавки се усеща още в рамките на първите 30 минути след приема (например онези, които съдържат витамини В, зелен чай, пробиотици). При други продукти ефектът е дългосрочен и ще го забележите едва седмица или месец след началото на приема. 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart