Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

 

 

Магнезий – това е минерал с огромно значение за здравето. Участва в над 300 биохимични реакции, поддържа функциите на клетките, помага за регулирането на калций, калий и натрий, важен е за дейността на мозъка и нервната система, костите, нормалната функция на сърцето. Дори глутатионът, най-мощният антиоксидант и често наричан „кралят на антиоксидантите”, се нуждае от магнезий за синтеза си.

Недостигът на мазгнезий е все по-често срещано явление, а това е жалко, защото само 1 капсула дневно е достатъчна, за да попълни липсите! Магнезиевите продукти, освен това, са сравнително евтини и сред тях могат да се намерят такива с високо качество и на доказани в бранша производители!

 

Причини за възникване на магнезиев дефицит.

Замърсяването на почвите, генетично модифицираните организми, както и химикалите в храната, която ежедневно консумираме, са фактори, които определено допринасят за понижение нивата на магнезий.

И още – установено е, че през последните години количествата магнезий в почвите са драстично ниски, което рефлектира и върху качеството на храната, която консумираме.

Някои нарушения във функционирането на храносмилателната система могат да доведат до малабсорбция на минерали, включително и на магнезий. Проблемът с усвояването на хранителни вещества е широко разпространен. В резултат от приема на някои лекарства или с напредване на възрастта, способността на организма да абсорбира ценните компоненти от храната, намалява, което налага необходимостта от прием на хранителни добавки.

 

Кои са основните симптоми, подсказващи недостиг на магнезий?

Крампи на долните крайници.  Мускулните крампи са мъчителни и причиняват огромно неудобство. Те се получават, когато мускулът се стегне сам, след което известно време не може да се отпусне. Тъй като магнезият участва в нервно-мускулните сигнали и мускулните контракции, се счита че той е една от главните причини за схващанията на мускулите.

Синдромът на неспокойните крака. Разстройство, проявяващо се чрез странни усещания в крайниците – човек изпитва непреодолимо желание да се раздвижи. Синдромът на неспокойните крака се проявява предимно през нощта, поради което което се нарушава сънят.

Безсъние. Магнезиевият дефицит често води до нарушения на съня, безпокойство и хиперактивност. Магнезият е от жизнено важно значение за функционирането на GABA – неесенциалната аминокиселина, действаща като успокояващ невротрансмитер в централната нервна система. GABA спомага за пренасянето на нервните импулси в организма и влияе на начина, по който реагираме на стреса, контролирайки нивата на възбудимост и напрежение. Ако не можете да се справите с безсънието, ви препоръчваме прием на около 400 мг магнезий вечер преди лягане.

Фибромиалгия. Доказано е, че редовният прием на магнезий намалява болката и напрежението в мускулите и ставите, и спомага за това тялото да се чувства приятно отпуснато.

Безпокойство. Както вече уточнихме, най-важният минерал в организма, контролира и дейността на GABA. Магнезиевият дефицит се отразява изключително неблагоприятно на нервната система, предивиквайки раздразнителност и нервност. Дори нещо повече – „простата” липса на магнезий може да доведе и до развитието на тежка тревожност и депресивни състояния.

Високо кръвно налягане. Комбинацията от калций и магнезий действа много добре на сърцето и сърдечно-съдовата система. Хората, страдащи от магнезиев недостиг често имат и ниски нива на калций, което е една добра предпоставка за развитие на хипертония или усложняване на състоянието при вече възникнала такава.

Диабет тип 2. Допълнителният прием на магнезий, намалява риска от диабет тип 2 и благоприятства метаболизма. Според съвременни проучвания, приемът на 100 mg магнезий дневно, намалява риска от диабет с цели 15%!

Умора. Това е един от основните показатели при магнезиев дефицит. Изследване на учени от Университета на Мериленд показва, че приемът на 300 до 1000 mg магнезий дневно, потиска симптомите при хронична умора и психическо изтощение.

Мигрена. Магнезият е от значение за баланса на невротрансмитерите в организма. Двойно слепи, плацèбо контролирани проучвания са установили, че допълнителният прием на 360 – 600 mg магнезий дневно, намалява честотата на мигренозното главоболие с 42%.

Остеопороза. В човешкото тяло се съдържат приблизително 25 gr магнезий, като половината от това количество е в костите! Изследване, публикувано в Biology Trace Element, разкри че приемът на магнезий подобрява състоянието на костите и ставите само за 30 дни. В допълнение към това, авторите на изследването смятат, че магнезият дори намалява риска от развитие на остеопороза.

 

В кои случаи рискът от магнезиев недостиг е повишен и се налага допълнителен прием на минерала под формата на хранителна добавка?

-Редовен прием на алкохол.

-Стомашно-чревни нарушения.

-Понижена способност за абсорбция в резултат от напредване на възрастта.

-Диабет тип 2.

-Интензивен стрес в ежедневието.

-Предменопауза и менопауза.

 

Revita Ви препръчва: Магнезиев комплекс на Nature’s Way, USA!

Продуктът Магнезиев комплекс е отличен източник на магнезий. Всяка капсула съдържа 250 mg магнезиев цитрат / оксид. За сравнение много от магнезиеви препарати, предлагани на българския пазар не предлагат толкова високи милиграми в 1 дневна доза, поради което те не са особено изгодни за българския потребител. Ниските дози магнезий са подходящи само с цел профилактика. При наличие на определени заблявания и състояния обаче, приемът на магнезий се препоръчва да бъде не по-малко от 200 mg дневно.

250 mg в капсула е отлична дозировка за хора със сърдечно-съдови проблеми (особено високо кръвно налягане и аритмии), диабет, прекомерна възбудимост на нервната система, безпокойство и проблеми със съня, нервност, прекомерен стрес в ежедневието, мигрена или обикновено главоболие, болезнени крампи и др.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart