Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

 

 

Магнезий – това е минерал с огромно значение за здравето. Участва в над 300 биохимични реакции, поддържа функциите на клетките, помага за регулирането на калций, калий и натрий, важен е за дейността на мозъка и нервната система, костите, нормалната функция на сърцето. Дори глутатионът, най-мощният антиоксидант и често наричан „кралят на антиоксидантите”, се нуждае от магнезий за синтеза си.

Недостигът на мазгнезий е все по-често срещано явление, а това е жалко, защото само 1 капсула дневно е достатъчна, за да попълни липсите! Магнезиевите продукти, освен това, са сравнително евтини и сред тях могат да се намерят такива с високо качество и на доказани в бранша производители!

 

Причини за възникване на магнезиев дефицит

Замърсяването на почвите, генетично модифицираните организми, както и химикалите в храната, която ежедневно консумираме, са фактори, които определено допринасят за понижение нивата на магнезий.

И още – установено е, че през последните години количествата магнезий в почвите са драстично ниски, което рефлектира и върху качеството на храната, която консумираме.

Някои нарушения във функционирането на храносмилателната система могат да доведат до малабсорбция на минерали, включително и на магнезий. Проблемът с усвояването на хранителни вещества е широко разпространен. В резултат от приема на някои лекарства или с напредване на възрастта, способността на организма да абсорбира ценните компоненти от храната, намалява, което налага необходимостта от прием на хранителни добавки.

 

Кои са основните симптоми, подсказващи недостиг на магнезий?

  • Крампи на долните крайници.  Мускулните крампи са мъчителни и причиняват огромно неудобство. Те се получават, когато мускулът се стегне сам, след което известно време не може да се отпусне. Тъй като магнезият участва в нервно-мускулните сигнали и мускулните контракции, се счита че той е една от главните причини за схващанията на мускулите.
  • Синдромът на неспокойните крака. Разстройство, проявяващо се чрез странни усещания в крайниците – човек изпитва непреодолимо желание да се раздвижи. Синдромът на неспокойните крака се проявява предимно през нощта, поради което което се нарушава сънят.
  • Безсъние. Магнезиевият дефицит често води до нарушения на съня, безпокойство и хиперактивност. Магнезият е от жизнено важно значение за функционирането на GABA – неесенциалната аминокиселина, действаща като успокояващ невротрансмитер в централната нервна система. GABA спомага за пренасянето на нервните импулси в организма и влияе на начина, по който реагираме на стреса, контролирайки нивата на възбудимост и напрежение. Ако не можете да се справите с безсънието, ви препоръчваме прием на около 400 мг магнезий вечер преди лягане.
  • Фибромиалгия. Доказано е, че редовният прием на магнезий намалява болката и напрежението в мускулите и ставите, и спомага за това тялото да се чувства приятно отпуснато.
  • Безпокойство. Както вече уточнихме, най-важният минерал в организма, контролира и дейността на GABA. Магнезиевият дефицит се отразява изключително неблагоприятно на нервната система, предивиквайки раздразнителност и нервност. Дори нещо повече – „простата” липса на магнезий може да доведе и до развитието на тежка тревожност и депресивни състояния.
  • Високо кръвно налягане. Комбинацията от калций и магнезий действа много добре на сърцето и сърдечно-съдовата система. Хората, страдащи от магнезиев недостиг често имат и ниски нива на калций, което е една добра предпоставка за развитие на хипертония или усложняване на състоянието при вече възникнала такава.
  • Диабет тип 2. Допълнителният прием на магнезий, намалява риска от диабет тип 2 и благоприятства метаболизма. Според съвременни проучвания, приемът на 100 mg магнезий дневно, намалява риска от диабет с цели 15%!
  • Умора. Това е един от основните показатели при магнезиев дефицит. Изследване на учени от Университета на Мериленд показва, че приемът на 300 до 1000 mg магнезий дневно, потиска симптомите при хронична умора и психическо изтощение.
  • Мигрена. Магнезият е от значение за баланса на невротрансмитерите в организма. Двойно слепи, плацèбо контролирани проучвания са установили, че допълнителният прием на 360 – 600 mg магнезий дневно, намалява честотата на мигренозното главоболие с 42%.
  • Остеопороза. В човешкото тяло се съдържат приблизително 25 gr магнезий, като половината от това количество е в костите! Изследване, публикувано в Biology Trace Element, разкри че приемът на магнезий подобрява състоянието на костите и ставите само за 30 дни. В допълнение към това, авторите на изследването смятат, че магнезият дори намалява риска от развитие на остеопороза.

 

 

В кои случаи рискът от магнезиев недостиг е повишен и се налага допълнителен прием на минерала под формата на хранителна добавка?

 

  • Редовен прием на алкохол.
  • Стомашно-чревни нарушения.
  • Понижена способност за абсорбция в резултат от напредване на възрастта.
  • Диабет тип 2.
  • Интензивен стрес в ежедневието.
  • Предменопауза и менопауза.

 

Revita Ви препръчва: Магнезиев комплекс на Nature’s Way, USA!

Продуктът Магнезиев комплекс е отличен източник на магнезий. Всяка капсула съдържа 250 mg магнезиев цитрат / оксид. За сравнение много от магнезиеви препарати, предлагани на българския пазар не предлагат толкова високи милиграми в 1 дневна доза, поради което те не са особено изгодни за българския потребител. Ниските дози магнезий са подходящи само с цел профилактика. При наличие на определени заблявания и състояния обаче, приемът на магнезий се препоръчва да бъде не по-малко от 200 mg дневно.

250 mg в капсула е отлична дозировка за хора със сърдечно-съдови проблеми (особено високо кръвно налягане и аритмии), диабет, прекомерна възбудимост на нервната система, безпокойство и проблеми със съня, нервност, прекомерен стрес в ежедневието, мигрена или обикновено главоболие, болезнени крампи и др.

 

Тази публикация има един коментар

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart