Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

холестерол, слънчогледово олио

 

 

Слънчогледовото олио е един от най-консумираните продукти в България и сега всички, които го употребяват могат да бъдат спокойни за здравето си! Наред със зехтина, слънчогледовото олио също е полиненаситена мазнина и като такава, не повишава холестерола, както маслото, палмовото масло и др., уверяват шведски учени.

 

Оказва се, че ако например сте любители на тестените изделия, можете да си ги позволявате понякога, стига те да са приготвени със слънчогледово олио. Шведските изследователи включли в проучването си 39 участници до средна възраст, в добро здравословно състояние. В продължение на 7 седмици, половината от участниците трябвало да изяждат по 4 кифлички дневно, приготвени с краве или палмово масло. Останалите участници пък хапвали кифли, направени със слънчогледово олио. Всички доброволци, участвали в експеримента качили по някое килце. Но онези, които консумирали кифлички със слънчогледово олио, имали значително по-добри показатели на холестерола, за разлика от участниците от другата група. А както знаем, високите нива на холестерол в кръвта, са свързани с висок риск от сърдечно-съдови усложнения.

Въпреки тези удовлетворителни резултати обаче, не забравяйте, че прекомерната консумация на тестени изделия и сладко, увеличава риска от инсулинова резистентност.

 

 

Факт е, че дори незначителното покачване на тегло, може да има нежелани ефекти. Но все пак, когато консумираме предимно полиненаситени мазнини, намаляваме риска от повечето негативни последствия, свързани с наднорменото тегло.

 

Диетата с високо съдържание на полиненаситени мазнини понижава нивата на „лошия” холестерол и увеличава нивата на „добрия” холестерол. Прекомерната консумация на наситени мазнини пък, е свързана с повишен риск от атеросклероза, диабет, неалкохолна мастна чернодробна болест, затлъстяване в коремната област и др.

 

Как най-лесно да се ориентирате? Мазнините, които са твърди на стайна температура, са наситени и се намират предимно в животинските храни. Течните на стайна температура мазнини, са ненаситени. Съдържат се в маслините, гроздовите семки, рапицата и др.

 

Експерти в храненето съветват менюто да се състои от повече растителни храни, като боб, особено зрял черен боб, леща, киноа, кафяв ориз, спанак, броколи и др. 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart