Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

сезонни плодове и еленчуци

 

В съвременния свят сезоните сякаш нямат никакво значение по отношение на храненето. Вече не ни прави никакво впечатление, че през зимата например, можем да си купим домати, краставици и марули. И в случая, дори не се питаме имат ли тези продукти някаква хранителна стойност…

 

За хранителните магазини няма никакво значение лято ли е, есен ли е, зима ли е, защото в тях можем да открием почти всичко и по всяко време. Добре ли е това? По-скоро не. Защото сезонните продукти имат много по-голяма хранителна стойност, в сравнение с полуизкуствените такива.

 

Предлагаме ви списък на едни от най-полезните плодове и зеленчуци, от чиито качества си струва да се възползвате в края на есента!

 

 

Ябълки

 

Тези сладки, хрупкави плодове притежават богат на антиоксиданти състав. Редовната им консумация спомага за предотвратяването на редица хронични заболявания, както и за забавяне на стареенето. Съществуват безброй сортове ябълки, но т. нар. Фуджи, който е особено полезен!

 

 

Цвекло

 

Цвеклото общо взето, е на разположение през цялата година, но през есента си струва да го консумирате най-често! Цвеклото е изключително полезно за сърдечно-съдовата система и черния дроб. Увеличава притока на кръв към мозъка и намалява риска от деменция.

 

Зеле и брюкселско зеле

 

Зелето, както и неговата мини-версия – брюкселското зеле, изобилстват от антиоксидантните витамини А, С и Е. В състава му се срещат и т. нар. глюкозинати – вещества с мощно противораково действие.

 

 

Червени боровинки

 

Боровинките са „най-истински” през октомври и ноември. Според много съвременни изследвания, концентрираните боровинкови екстракти предотвратяват инфекциите на пикочните пътища.  Консумацията на пресни боровинки пък, се препоръчва при някои заболявания на устаната кухина, както и с превантивна цел – срещу рак на гърдата, дебелото черво, простатата и белия дроб.

 

 

Круши

 

Съдържат изобилие от разтворими фибри. Смята се, че ежедневната им консумация спомага за намаляване на „лошия” (LDL) холестерол.

 

 

Нар

 

Нарът е богат на вещества, които подобряват дейността на сърдечно-съдовата система и намаляват риска от развитие на рак. Интересно е, че нарът може да се консумира и от диабетици! Подобрява състоянието на зъбите. Съдържа витамини от В групата, както и витамините С, Р и А, магнезий, силиций, манган, хром, калий, мед и др.

 

 

Тиква

 

Тиквата изобилства от алфа- и бета-каротин, които подсилват зрението и насърчават клетъчния растеж! Тиквените семки пък, са източник на алфа-линоленова киселина и омега 3 мастни киселини, полезни при хипертония, сърдечно-съдови заболявания и висок холестерол.

 

 

Ряпа и репички

 

Въпреки че не биха се класирали в конкурс за красота, ряпата и репичките имат изключително ценен хранителен състав! Съвременните изследвания сочат, че тези кореноплодни зеленчуци намаляват риска от рак на простатата и белия дроб. И още – както ряпата, така и репичките са добър източник на калций, като в ряпата има и фибри!

 

 

Сладки картофи

 

Както тиквата, така и сладките картофи съдържат алфа- и бета-каротин. Увеличеният прием на бета-каротин компенсира недостига на витамин А и спомага за подобряване на зрението. Сладките картофи са отличен източник и на витамин С. Ако ги консумирате с кожата пък, ще си набавите доволно количество фибри!

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart