Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

депресия, тревожност

 

В съвременния свят депресиите и разстройствата на настроението са масово явление. Що се отнася до България, тревожната статистика сочи, че над 1 млн. българи страдат от депресивни или тревожни разстройства. Хората споделят, че им липсва мотивация и са твърде изнервени заради финансовите си проблеми и лошото качество на живот. Депресията обаче, може да бъде отключена от абсолютно всичко, предупреждават специалистите. И никой не е застрахован – дори най-позитивните личности.

 

За съжаление, необходимостта от психотерапевт в подобни случаи все още не се възприема съвсем сериозно. Въпреки че живеем в XXI век, повечето хора напълно игнорират психотерапевтичната помощ като вариант.

 

Малко известен факт е, че метаболитните нарушения, както и хранителните дефицити, също могат да отключат депресия. Но причините рядко биват търсени там. Най-често пациентът получава рецепта със стандартните антидепресанти и проблемът бива решен… Решен – но до каква степен и с цената на какво? Истината е, че антидепресантите решават проблема само повърхностно и имат много сериозни странични ефекти.

 

 

Внимание: храни – боклуци!

 

Ако страдате от депресия и в същото време диетата ви се състои предимно от преработени храни, сладко, газирани напитки и др., задължително започнете да водите дневник. Списъкът с продуктите, които най-често консумирате може да се окаже ключът към разгадаването на „загадката”, свързана с емоционалното ви състояние!

 

Предлагаме ви да разберете кои са хранителните дефицити, които могат да доведат до развитие на депресии! А приемът на тези вещества под формата на хранителни добавки, може дори да подобри състоянието при вече развило се депресивно състояние!

 

Омега 3 мастни киселини

 

Недостигът им разваля баланса с омега 6 мастни киселини. Дисбалансът между омега 3 и -6 мастни киселини, много често предизвиква емоционални разстройства, най-често тревожност и депресии.

 

Омега 3 са от важно значение  както за функционирането на мозъка, така и за емоционалното състояние на човека. Данни от изследвания сочат, че много от пациентите с депресия, страдат и от недостиг на омега 3.

 

Витамин D

 

„Слънчевият” витамин играе огромна роля за здравето на имунната система, костите и мозъка. Последите проучвания по въпроса показват, че дефицитът на витамин D може да доведе до тежки депресивни състояния и панически разстройства. Най-добрият източник на витамин D е слънчевата светлина, така че никога не прекарвайте целият ден в затворено помещение! Обедното раздвижване навън, дори през студените месеци, е просто задължително, ако искате да запазите психо-емоционалния си баланс! Ако все пак се налага да прекарвате по-голямата част от времето си през деня на закрито, задължително приемайте витамин D под формата на хранителна добавка!

 

Витамин В комплекс

 

Съществуват преки доказателства за недостигът на витамините от В групата и разстройствата на настроението. В витамините са от значение за нервната система и подобряват състоянието на пациенти с депресия.

 

Йод

 

Йодът е необходим преди всичко на щитовидната жлеза, за да функционира тя правилно. От състоянието на щитовидната жлеза, зависи функционирането на редица органи и системи в тялото, включително това на имунната и нервната системи, мозъка и др.

 

Аминокиселини

 

Основни източници на аминокиселини, са месото, рибата, яйцата и ядките. Старайте се да се храните балансирано, за да не се стигне до недостиг. Мозъкът използва аминокиселините, приети чрез храната, за да произвежда т. нар. невротрансмитери, част от които са необходими за нормалното състояние на мозъка и нервната система.

 

Много често както депресията, така и други психични разстройства, се дължат на недостиг на някой от трите особено важни медиатори – GABA, допамин и норадреналин. Лечението с аминокиселини, включително триптофан, тирозин, фенилаланин, метионин и др., коригира различните разстройства на настроението.

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart