Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

умора, безсъние

 

 

Умората и постоянното чувство на сънливост, най-често възникват в резултат от системен недостиг на сън. Игнорирането на тези проблеми, може да доведе до сериозни здравословни проблеми и неспособност за концентрация.

Много важно е да осъзнаете, че добрият сън трябва да се превърне в един от най-важните ви приоритети. За целта си лягайте по-рано вечер, не гледайте телевизия и не използвайте мобилни устройства в спалнята си.

 

Липсата на енергия обаче, може да се дължи и на други фактори. Ето кои са те!

 

Сънна апнея. Това е тежко разтройство на съня, дължащо се на нарушено дишане по време на сън. Пациентите със сънна апнея, спират да дишат десетки пъти по време на сън, в резултат от което мозъкът и всички останали органи и системи, не си набавят необходимия кислород. Сънната апнея бива обструктивна и централна. Нелекуваната сънна апнея може да доведе до развитие на диабет, депресия, влошаване на състоянието при Разстройство с дефицит на вниманието и хиперактивност, сърдечно-съдови проблеми, хипертония и др.

 

Обикновено симптомите на сънна апнея биват шумно хъркане, чести събуждания със задавяне през нощта, сънливост през деня, липса на желание за секс и др. Ако имате дори най-малкото съмнение за сънна апнея, моля консултирайте се с вашия лекар за евентуални изследвания!

 

Лошо хранене. Балансираното меню спомага за запазването на кръвната захар в нормални граници, като по този начин понижаването на нивата й, а съответно – и онова мудно настроение, могат да бъдат лесно избегнати.

 

Никога не пропускайте закуската и включвайте белтъчини и сложни въглехидрати във всяко хранене! Един добър вариант е комбинацията от яйца и пълнозърнест хляб, например. В допълнение към това, увеличете броя хранения дневно до 5-6, за сметка на порциите, които трябва да бъдат в по-малки количества.

 

Анемия. Анемията е една от водещите причини за умора, особено сред жените. Кръвозагубата по време на менструалния цикъл може да предизвика сериозен недостиг на желязо, който поставя риск от различни здравословни проблеми.

 

Анемията, предизвикана от железен дефицит, може да бъде лесно регулирана чрез добавки със съдържание на желязо и подходящи хранителни продукти, като крехко месо, черен дроб, миди, фасул и др.

 

Депресия. Въпреки че е психо-емоционално разстройство, депресията предизвиква и много симптоми на чисто физическо ниво. Най-често срещаните са умора, главоболие и липса на апетит. Ако тези симптоми продължават повече от месец, е силно необходимо да потърсите помощ от специалист.

 

Състоянието на депресия, се повлиява много добре от психотерапия, хранителни добавки и в най-тежките случаи – поо-тежки медикаменти (за съжаление).

 

Хипотиреоидизъм. Щитовидната жлеза представлява малка жлеза, концентрирана в областта на шията. Тя контролира метаболизма, скоростта, с която тялото превръща храната в енергия и др. Когато тази жлеза е слабо активна, функционирането на метаболизма също се забавя, а вие трупате килограми и почти непрекъснато се чувстате уморени и безжизнени.

 

Ако имате съмнения, направете така необходимия кръвен тест, който ще покаже какви са нивата на хормоните на щитовидната жлеза. При наличие на проблем, трябва да ви бъде назначено лечение.

 

Прекомерна консумация на кофеин. В умерени дози, кофеинът подобрява концентрацията и бдителността. Но при злоупотреба, сърдечният ритъм се ускорява, кръвното налягане се покачва, появяват се нервност и раздразнителност. При системна злоупотреба с кафе, се стига дори до тревожност и безпокойство, в някои случаи комбинирани с т. нар. паник атаки.

 

При някои хора, кофеинът наистина може да предизвика свръх безпокойство, придружено с треперене на ръцете и панически състояния на тревожност.

 

Кафето, както и чайовете, лекарствата и напитките със съдържание на кофеин, трябва да бъдат сведени до абсолютния минимум, ако искате да се чувствате добре. Има хора, пристрастени към кафето и дори вие да сте едни от тях, направете всичко възможно да намалите консумацията му до едно на ден.

 

Инфекция на пикочните пътища. Ако някога сте имали инфекция на пикочните пътища, вероятно сте добре запознати с парещата болка, честите позиви за уриниране и др. Но този тип инфекции не винаги се проявяват с толкова типични симптоми. Има случаи, в които единственият симптом е… умората!

 

Тестът на урината, може да покаже има ли проблем или не. Ако да, вероятно ще се наложи да приемате антибиотици, а умората ще изчезне в рамките на 1 седмица. Не забравяйте да комбиирате антибиотиците с пробиотици, за да защитите стомашно-чревния тракт от агресивното антибиотично влияние!

 

Диабет. При хората с диабет, необичайно високите нива на захар остават в кръвта, вместо да послужат на клетките, за да се превърнат в енергия. Ако от дълго време страдате от необичайна умора, консултирайте се със специалист, който ще ви назначи изследвания за т. нар. захарна болест.

 

Освен инсулиновата терапия, лечението на диабета задължително включва промени в начина на живот, свързани основно с храненето и физическата активност, прием на природни добавки и др.

 

Дехидратация. Умората може да бъде признак и за дехидратация на тялото. Независимо от ежедневните ви дейности, организмът ви се нуждае от достатъчно вода, за да функционира нормално. Жаждата е признак за дехидратация! Така че, не чакайте да ожаднеете, а пийте вода през целия ден. Количеството изпита вода не трябва да пада под 1,5 л дневно.

 

Светлата, бистра урина, е признак, че приемате достатъчно вода. И обратно. Следете състоянието си отблизо и никога не забравяйте за водата!

 

Сърдечно заболяване. Ако усещате умора при вършене на рутинни физически дейности, като почистване на дома, работа в градината и др., това е явен знак, че сърцето ви не се справя добре в подобни ситуации.

 

Хранителни алергии. Някои специалисти смятат, че скритите хранителни алергии могат да причинят постоянна умора и сънливост. Ако смятате, че и при вас има такъв фактор, опитайте се да разберете кои храни са в основата на вашия проблем. Как? Като премахвате постепенно някои основни храни, сравнявайки състоянието си през периода на консумацията им, както и по време на отказа от тях.

 

Хронична умора или фибромиалгия. Ако чувството на умора е упорито силно и продължава повече от 6 месеца, е възможно да става въпрос за хронична умора или фибромиалгия. И двете имат различни симптоми, но онова, което ги обединява, е постоянното и необяснимо, цялостно изтощение.

 

Нашият съвет. За да се справите с умората, трябва да се погрижите за имунната си система. А най-ефикасното средство за повишаване естествените защитни сили на организма, са мултивитамините. За най-добри резултати, ние ви препоръчваме Alive! Мултивитамини, които съдържат вещества, извлечени от сурови растения, плодове и зеленчуци!

 

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart