Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

детокс

 

 

Кофеинът, захарта и бялото брашно забавят метаболизма и влошават здравето. Отказът от тях може да се окаже по-труден, отколкото си представяте, но пък си струва да опитате! Със сигурност ще се чувствате по-жизнени и енергични, а мозъкът ви ще работи по-добре.

Най-добрият начин да го направите, е чрез детоксикация.

 

Мисия „Край с кофеина!”

 

Стъпка 1. Започнете в почивен ден

 

Започвайки в събота или неделя, ще можете да подремнете, ако случайно се почувствате сънливи и немотивирани. Установено е, че докато тялото се прочиства от кофеина, човек се уморява по-бързо и лесно.

 

Стъпка 2.  Намалявайте постепенно

 

През първите 3 дни (например неделя, понеделник и вторник), намалете приема на кофеин наполовина. Консумацията на напитки като кафе, черен чай, кока кола и др., трябва бъде стриктно сведена до 50% по-малко от обикновено.

 

Резкият отказ от кофеина може да предизвика абстинентни симптоми, срещу които ще ви бъде доста трудно да се изправите. Затова постепенното му намаляване е много по-добър вариант.

 

Стъпка 3. Пийте зелен чай

 

През следващите четири дни, можете да приемате по 1 чаена чаша зелен чай с кофеин дневно. След това може да минете изцяло на безкофеинов зелен чай. Зеленият чай е уникален антиоксидант, който дава много енергия, подобрява мозъчната дейност и благоприятства метаболизма.

 

Стъпка 4. Приемайте витамин С

 

Приемът на 1000 – 2000 mg витамин С (аскорбинова киселина) дневно, подпомага детоксикацията, подобрява метаболизма и възстановява баланса в организма. А в период на подобни ограничения определено ще имате нужда от всичко това.

 

Стъпка 5. Пийте много вода

 

Приемът на минимум 6 чаши чиста вода дневно. Водата прочиства тялото от токсините, подобрява състоянието на храносмилателната система (особено при запек) и извежда токсините от тялото.

 

Елиминирайте захарта и бялото брашно!

 

Премахването на захарта и бялото брашно може би ще ви бъде по-трудно, отколкото кофеина. И за да има наистина ефект от усилията ви също трябва да се откажете от тях напълно през тези седем дни.

 

За целта, във всяка своя закуска включвайте протеини, като яйца, ядки, семена, протеинов шейк и др. На всяко хранене комбинирайте „добри” протеини, с „добри” мазнини, с „добри” въглехидрати. Рибата, студено пресованият зехтин, маслините, авокадото и др., са източници на полезни мазнини. Фасулът, зеленчуците, пълнозърнестите храни и плодове, са източник на „добри” въглехидрати. Рибата, яйцата, постното месо (в умерени количества), пълнозърнестите зърнени и бобови растения, са добри източници на протеини.

 

През цялата седмица наблягайте повече на мазнините, за да не изпитвате силен глад. Яжте на всеки 3 часа, а не само три пъти дневно, за да държите под контрол нивата на кръвна захар. Хапвайте повече ядки и семена като бадеми, орехи, тиквени семки и др.  И както уточнихме и по-горе, пийте не по-малко от 8 чаши вода дневно!

 

Тези промени в диетата могат да предизвикат някои неприятни последствия, като лош дъх, главоболие, грипоподобни симптоми, сърбежи по кожата, неприятна телесна миризма, проблеми със съня, умора, запек и др.

 

Нека тези симптоми не ви плашат, защото всъщност означават, че вашето тяло елиминира натрупаните токсини.

Може да подсилите ефекта на детоксикация чрез хранене, като добавите и билки. Научете повече за детоксиращата програма тук

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart