Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

витамини и минерали

Витамин D и възстановяването след интензивни изометрични упражнения. Витамин D е подходящо средство за възстановяване на скелетната мускулатура, след интензивно физическо натоварване, при което се упражнява сила срещу съпротивление.

*Изометрията е част от позите на йогите, номерата на цирковите акробати, практикуващите кунг фу или други бойни изкуства. Бодибилдерите и атлетите също практикуват изометрчни упражнения.

Витамин D и функционирането на белите дробове. Съществува тясна връзка между понижените серумни нива на витамин Д и белодробните заболявания. Данните от австралийското изследване, публикувано в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine сочат, че недостигът на витамин Д повлиява негативно растежа, структурата и функциите на белия дроб. Това означава, че има причинно-следствена връзка между ниските серумни нива на „слънчевия” витамин и хроничните респираторни заболявания.

Магнезият и физическата издръжливост у по-върастните. Недостигът на магнезий отслабва физическата издръжливост при по-възрастни мъже и жени, сочи ново изследване, публикувано в Journal of Clinical Medicine. Авторите на изследването тъврдят, че приемът на магнезиев цитрат за период от 12 седмици, подобрява подвижността и физическата работоспособност при хора над 60-годишна възраст.  Според данните от проучването, превантивният прием на магнезиеви добавки предпазва от отслабване на физическата активност в по-късните години от живота.

Магнезият и здравето на костите. Данните от британски експериментални и епидемиологични проучвания показват, че ниските нива на магнезий оказват изключително вредно въздействие върху костите. Магнезият е много важен за усвояването на калция и предотвратяването на остеопорозата в периода на менопаузата. Той подобрява минералната плътност на костите и когато е в намалени количества, калцият не може да навлезе в костите. Специалистте напомнят, че при прекомерната консумация на калций, за сметка на магнезия, калцият става токсичен.

Резултатите от британските проучвания сочат, че недостигът на магнезий може да доведе до образуването на кристали и да влоши състоянието на костните клетки. Магнезиевият дефицит също така въздейства и върху секрецията и активността на т. нар. паратхормон (ПТХ) и провокира възпаление в организма. Всичко това увеличава риска от развитие на остеопороза у жени в период на менопауза.

Как витамин В12 помага на вегетарианците. Не едно изследване е установило, че вегетарианците страдат от дефицит на витамин В12. Витамин В12 (кобаламин), е от съществено значение за синтеза на нуклеиновите киселини и еритроцитите, и поддържането на миелина. Недостигът на витамин Д може да се прояви чрез множество симптоми, като някои от тях могат да бъдат особено тежки. Много специалисти твърдят, че вегетарианците задължително трябва да си правят периодични тестове за нивата на витамин В12 в организма си.

Екстрактът от гроздово семе и хипертонията. Екстрактът от гроздово семе е източник на мощни съдоразширяващи фенолни съединения, които намаляват нивата на кръвното налягане у пациенти с метаболитен синдром.

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart