Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

сърдечни заболявания

 

 

Последни изследвания показват, че артериалната плака, която е главна причина за развитието на сърдечно-съдови заболявания, може да се редуцира в рамките на около месец.

 

Според д-р Стивън Масли, огромна част от хората, които умират вследствие от сърдечни заболявания, нямат проблеми с холестерола. „Истината е, че именно плаката е причина за сърдечно-съдовите болести”, предупреждава д-р Масли. Плаката свива артериите, намалява притока на кислород и хранителни вещества, и може да предизвика образуване на съсиреци, които в крайна сметка водят до инфаркт и инсулт. Натрупването на плака повишава рисковете от атеросклероза,

 

Плаката в артериите обаче, може да бъде лесно отстранена, категоричен е д-р Стивън Масли. Според него това може да се случи посредством спазване на строг хранителен режим и прием на определени хранителни добавки.

 

 

Най-важните хранителни добавки в подкрепа на сърдечното здраве

 

Фибри

 

Препоръчва се дневният прием на фибри да не пада по 30g. Ако спазвате това правило, е почти сигурно, че ще се спасите от сърдечните усложнения. Според статистиката обаче, средният българин консумира между 12 и 14 g фибри дневно – крайно недостатъчно количество, ако искаме да бъдем здрави. Хапвайте богати на фибри храни и/или приемайте хранителни добавки със съдържание на фибри.

 

Рибено масло

Множество изследвания са доказали, че рибеното масло намалява риска от сърдечни заболявания и внезапна смърт. Приемът на рибено масло е препоръчителен за всички, които искат да поддържат добро сърдечно здраве. Ако консумирате студеноводни риби като дива сьомга, херинга, сардина и др. по-малко от два пъти седмично, е задължително да приемате рибено масло.

 

Магнезий

 

Имайте предивд, че ако приемате калций при положение, че страдате от недостиг на магнезий, то тогава магнезиевият дефицит може да стане още по-сериозен. Типичните симптоми за недостиг на магнезий включват мигрена, запек, мускулни спазми, сърцебиене, високо кръвно налягане и др.

Препоръчителният прием на магнезий варира между 200 и 400 mg веднъж или два пъти дневно.

 

Витамин D

 

Витамин D се съдържа в много малко храни, а най-добрият му източник е слънцето. Тъй като обаче не можем напълно да се възползваме от слънчевите лъчи през цялата година, е препоръчително поне през есенно-зимния период да приемаме допълнително от т. нар. „слънчев” витамин.

Витамин Д е от съществено значение за здравето на сърцето, имунната система и костите. Новите изследвания показват също, че витамин Д намалява рисковете от развитие на рак.

 

Цинк

 

Недостигът на цинк може да се окаже важен индикатор за наличие на артериални плаки. Цинковият недостиг може да доведе и до метаболитен синдром, високо кръвно налягане и значително затлъстяване в областта на талията.

 

Жените се нуждаят от минимум 12 mg дневно, а мъжете – от 15 mg.

 

Коензим Q10

 

Много важно за сърцето хранително вещество. С възрастта, нивата на коензим Q10 в организма намаляват, така че допълнителният му прием е силно препоръчителен. Особено ако имате висок холестерол и приемате статини.

 

От какво основно да се състои менюто ви, при наличие на артериални плаки?

 

Здравословни мазнини: зехтин, риба и морски дарове, бадеми, орехи, фъстъци, лешници и др.

Чисти белтъчини: говеждо месо от животни, хранени с органични треви и ниско маслени млечни продукти.

Полезни напитки: зелен чай, какао, тъмен шоколад, червено вино в умерени количества.

Подправки: куркума, кориандър, кимион, риган, розмарин, мащерка и др.

Имайте предвид, че захарта и тестените изделия от бяло брашно увеличават риска от образуване на плаки, предиабет и възпаления.

 

Кои са най-добрите природни алтернативи на статините?

 

Според множество изследвания, най-подходящите естествени заместители на статините са ниацинът и цитрусовите биофлавоноиди.

Огромен брой хора приемат статини с цел понижаване на холестерола. Тези лекарства обаче, имат всевъзможни странични ефекти. Продължителната им употреба им най-често води до нарушения в чернодробната дейност, понижено производство на коензим Q10, рабдомиолиза (разрушаване на мускулната тъкан), увреждане на нервите, нарушени умствени функции, повишаване на риска от рак, сърдечна недостатъчност, покачване на теглото и др.

 

Ниацин. Много специалисти твърдят, че ниацин (витамин В3), понижава нивата на холестерола и триглицеридите в кръвта. Многобройни клинични проучвания са доказали, че ниацин показва много добри резултати в редуцирането на рисковите фактори за коронарна болест на сърцето. Редовният прием на ниацин понижава нивата на LDL („лошия” холестерол) между 16 и 23% и повишава нивата на „добрия” – HDL холестерол с 20 до 33%.

Този ефект на ниацина е много близък до ефектите, които оказват конвенционалните лекарства, с тази разлика че ниацин не води до странични ефекти.

 

Цитрусови флавони. Блокират чернодробните ензими, отговорни за производството на холестерол и триглицериди. Според едно австралийско проучване, цитрусовите флавони намаляват производството на аполипопротеин В, необходим за ендогенния синтез на LDL холестерола.

 

Един изключително качествен цитрусов екстракт, е т. нар. ситринол – силно концентриран екстракт от портокали, който доказано понижава общия холестерол, LDL холестерола, както и нивата на триглицеридите.

Клиничните резултати сочат, че ситринол оказва влияние много подобно на статините, но без да оказва страничн и ефекти. Приемът на ситринол за период от 4 до 12 седмици води до:

  •  понижаване нивата на общия холестерол с до 30%
  • понижаване на LDL холестерола с до 27%
  • понижаване нивата на триглицеридите с до 34%

Препоръчителният прием е 150 mg ситринол два пъти дневно.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart