Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

антидепресанти

 

 

Депресията се проявява чрез множество симптоми, включително умора, лошо настроение, липса на сексуално желание, слаб апетит, усещане за безпомощност, слаб интерес към социални активности и др.

 

Най-често срещаните причини за отключването на депресията могат да бъдат:

–          Стрес

–          Неразрешени емоционални проблеми

–          Дисбаланс на невротрансмитерите

–          Хормонален дисбаланс

–          Злоупотреба с алкохол

–          Хранителен недостиг

–          Дефицит на слънчева светлина

–          Хранителни алергии

–          Интоксикация

 

Факт е, че понякога антидепресантите са необходими за лечението на някои проблеми, но в редица случаи, хората ги приемат без основателна нужда от тях. Всеки знае, че антидепресантите имат сериозни странични ефекти, сред които суицидни мисли, наддаване на тегло и др.

 

Добрата новина е, че в редица случаи депресията може да бъде напълно преодоляна и без антидепресанти! Как обаче?

 

Вижте как с определен хранителен режим и с помощта на някои хранителни добавки, можете да се справите с депресията!

 

 

Кои храни помагат срещу депресия?

 

Наситени мазнини. Съдържат се в кокосовото масло, суровото мляко и млечните продукти, месото от животни, хранени с чисти храни. Наситените мазнини са важни за клетъчните функции и доброто неврологично здраве.

 

Протеини. Протеините осигуряват енергия, затова те често трябва да присъстват в менюто ви.

 

Риба. Източник на омега 3 мастни киселини, които са от решаващо значение за нормалното функциониране на мозъка.

 

Зеленчуци. Зеленчуците са източник на жизненоважни хранителни вещества, които поддържат жизнеността и доброто настроение. За целта обаче, трябва да изяждате по-големи количества от тях.

 

Семена. Лен, чиа, коноп, тиквено семе, съдържат фибри и омега 3 мастни киселини, които подпомагат функциите на мозъка. Тези семена могат да бъдат прибавяни към шейкове, салати  и др.

 

 

Кои храни причиняват депресия?

 

Пшеница. Причинява общи хранителни алергии, които могат да влошат депресивното състояние още повече. Най-добре елиминирайте пшеницата от менюто си напълно.

 

Кофеин. Противно на онова, което повечето хора си мислят, кофеинът не е особено добър източник на енергия. Проблемът при него е, че приеман в по-големи количества, може да има точно обратния ефект. Няма нищо лошо в това да пиете по кафе на ден. Ще ви подейства стимулиращо и освежаващо. Но – до там и не повече! Всяко количество над това, е силно непрепоръчително!

 

Хидрогенирани мазнини. Известно е, че консумацията им води до хормонален дисбаланс и предизвиква хронично възпаление.

 

Алкохол. Алкохолът няма да ви помогне да преодолеете емоционалните си проблеми, а само ще влоши депресията ви.

 

Захар. Редовната й консумация води до сериозен спад в нивата на енергия.

 

Топ 5 естествени средства срещу депресията

 

 

Рибено масло (1000 mg дневно)

Омега 3 мастните киселини играят важна роля за функционирането на невротрансмитерите и са критичен компонент за емоционалния и физиологичен баланс на мозъка.

 

Витамин D3 (5000 IU дневно)

„Слънчевият” витамин може чудесно да се справи със сезонното афективно разстройство, проявяващо се като депресия, особено у хора, които не получават достатъчно слънчва светлина.

 

Ашваганда (1000 mg два пъти дневно)

Балансира хормоните на стреса и благоприятства нервната система.

 

Витамини В комплекс (50 mg два пъти дневно)

Подобряват функционирането на невротрансмитерите.

 

Жълт кантарион (300-500 mg дневно)

Спомага за преодоляването на леката до умерена депресия.

 

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart