Search
Филтрирай по...

емоционален глад

 

Много храни, включително плодове и мляко, са източник на захар в естествен вид. И няма нищо лошо да похапвате от тях.

Що се отнася до т. нар. лакомства от типа на бонбони, сладкиши и под., нещата стоят различно. Същото се отнася и за продуктите със „скрито“ съдържание на захар, като бял хляб, сосове, газирани напитки и още много други, към които често посягате в ежедневието си.

Всъщност, окончателният отказ от захарта ще доведе до редица положителни промени, които значително могат да подобрят здравословното ви състояние. Вижте какво ще се случи, когато зачеркнете сладкото от живота си!

Енергията ви ще се повиши. Вероятно често посягате към кафето (в допълнение със захар) и т. нар. енергийни напитки, когато се чувствате уморени. Това обаче, е огромна грешка. Оказва се, че захарта блокира способността на тялото да съхранява енергийните си запаси и в резултат от това, умората става хронична. И друго – прекомерната консумация на сладки храни, предизвиква неприятни колебания в нивата на кръвната захар. Именно това е причината в следобедните часове на деня изведнъж да ви се доспи и да станете неработоспособни.

Теглото ви ще се стабилизира. Консумацията на захар ви кара да искате още и още от нея. И тъй като тя се съдържа в много от преработените храни, със съдържание на „бързи“ въглехидрати, вие естествено напълнявате. Много скоро след като сте спрели да консумирате „боклучиви“ храни, ще забележите че теглото ви започва да се нормализира. И то – без да е необходимо да спазвате каквито и да било диети за отслабване!

Функционирането на стомашно-чревния тракт рязко ще се подобри. Онова, от което истински се нуждае храносмилателната ви система са повече фибри, а не трудно смилаеми нечисти храни. Едва ли сте чували за това, но захарта всъщност пречи на смилането и обработката на храната. Така че след отказът от сладкото, редовността на стомаха бързо ще се възстанови и ако сте имали проблеми с изхождането, те също ще намалеят или дори – изчезнат напълно.

Желанието за сладко ще намалее. Ядете ли сладко, ще искате повече и повече. Но след като спрете да го правите, ще видите че „гладът“ за сладки храни постепенно ще изчезне. След известно време ще забележите как плодовете са ви твърде сладки на вкус, а посегнете ли отново към любимата си торта – тя ще ви се стори нетърпимо (и неприятно) сладка!

Видът на кожата ви ще се подобри. Захарта „наранява“ кожата отвътре навън. В редица случаи именно консумацията на захар е основна причина за досадното акне и други кожни проблеми. Научно доказано е, че кожата става по-красива след спирането на сладкото. Интересен факт е, че Световната здравна организация промени максималните допустими стойности за консумация на захар от 10, на 5% от дневния прием на калории! А вие вероятно приемате много повече от това количество.

Започнете да променяте режима си, като постепенно елиминирате сладките „отрови“ от менюто си. Кафе със захар, бял хляб, кетчуп, майонеза, сосове, сладки газирани напитки и „натурални“ сокове, всевъзможните сладкиши и бонбони… След известно време ще установите, че се чувствате коренно различно от обикновено и това ще ви даде волята да продължите все така!

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart