Search
Филтрирай по...

Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност

 

 

Съвременната индустрия, както и хранително вкусовата промишленост, работят с огромни количества химикали, чието дълготрайно влияние върху човешкия организъм все още не е добре изследвано. Същото се отнася и за взаимодействията между самите тях. Неоспорима тенденция е рязкото нарастване на заболеваемостта от алергии и спадналите нива на имунитета в развития свят. Нещо повече! Според скорошно изследване, в урината на децата със Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност, има чувствително по-високи стойности на пестицидни метаболити, отколкото в урината на децата, незасегнати от това „модерно” разстройство.

Алергии, астма, аутизъм, автоимунни заболявания, проблеми с храносмилателния тракт, повишен холестерол, хипертония… – в последните години те са все по-често срещани. А финалният резултат е само един: понижаване качеството и продължителността на живота!

 

 

Захарта и синтетичните оцветители като част от причината за СДВХ

 

Съвременните проучвания са категорични, че има храни, които могат да доведат до Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност или да усложнят симптомите при вече налично такова състояние.

Прекомерната консумация на захар под каквато и да било форма, е сериозен фактор за появата на СДВХ. Установено е дори, че хората със СДВХ изпитват непреодолимо желание за храни с висок гликемичен индекс.

Газираните напитки също оказват негативно влияние върху психическото състояние, твърдят специалисти от Университета в Осло. Резултатите от изследването показват, че хората, които често приемат газирани напитки, могат да развият хиперактивно поведение и често се поддават на стреса.

Според друго изследване, публикувано в сп. Лансет, изкуствените подсладители, които подобряват вида на продуктите, също допринасят за поведенческите проблеми при подрастващи и възрастни.

 

Кои естествени средства са ефикасни срещу Синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност?

 

Магнезий

Това е минерала, който отпуска мускулите и нервите. Освен това, той помага на калция да проникне в   клетките, след което пък извлича излишния.  Затова е добре да се приемат заедно.  Без достатъчно магнезий, калцият „залива“ мускулните и нервните клетки, причинявайки чувствителност и спазми. Повечето храни, традиционно приемани от децата, са бедни на магнезий.

 

Калций (в баланс с магнезия)

Когато някои специалисти съветват родителите да намалят млякото и млечните продукти в менюто на децата си, почти неизменния въпрос е: „Ами калция?“.  Разбира се, че организмът има нужда и от него. Все повече са обаче мненията, че приемът на достатъчни количества магнезий в никакъв случай не е по-малко важен от този на калций.

 

Цинк

Считан е отдавна за един от най-важните минерали в детското меню, та чак до излизането от пубертета. Ако децата са податливи на алергии, чести настинки и  грипни заболявания съчетани с бавно възстановяване, една от причините може да бъде именно липсата на достатъчни количества цинк.

Той е важен и за половото съзряване през пубертета и затова тогава е препоръчително да се приема в по-високи дози. Белите петна по ноктите често са сигнал за недостиг на този микроелемент.

 

Есенциални мастни киселини

Изключително важни за физическото, умственото и емоционалното здраве. Всяка клетка в тялото е обвита от мембрана, в чиито състав присъстват именно тези киселини. В голяма степен на тях се дължи заслугата клетките да могат да приемат  веществата от които имат нужда. Мастните киселини са особено нужни и важни за мозъчните функции.

 

Витамин В комплекс

Витамините от групата В участват в множество метаболитни процеси в човешкия организъм. Повлияват добре правилното функциониране на мозъка, а през пубертета помагат за овладяване на бързите и резки промени в настроението на подрастващите. Редовният им прием е силно препоръчителен и необходим за всички възрастови групи.

 

Витамин А

Това е мастно-разтворим витамин, който се намира в месото, черния дроб, яйцата, млякото и сиренето. Участва в изграждането на здрави кости, зъби, меки тъкани, лигавици и кожа. Наричан е също ретинол, тъй като именно той е „отговорен“ за естественото оцветяване на очната ретина. Влияе положително на зрението, особено в сумрак.

 

Витамин D

Това е друг мастно-разтворим витамин, който се намира в рибата, яйцата, млякото и черния дроб от треска. Според повечето учени, той е повече хормон, отколкото витамин, тъй като въздейства на значителен брой гени в организма. Изключително важен е за имунитета, здравината на костите и нормалното функциониране на нервната система.

 

Витамин Е

Този витамин предпазва човешкия организъм от вредите, причинявани от свободните радикали. Предпазва белите дробове, сърцето и мозъка, участва в образуването на червени кръвни телца и подпомага действието на витамин К, който пък играе важна роля в процеса на кръвосъсирване. Препоръчва се като добавка, тъй като средното дневно меню трудно покрива нуждите от него.

 

Микроелементи

За поддържане на функциите си, човешкото тяло има нужда от повече от 80 минерала.  Най-важните сред тях са калий, натрий, магнезий, цинк, желязо, мед, йод, селен, молибден и хром. Фокусирането върху доставянето само на някои микроелементи не е полезно, тъй като води до лишаване на организма от други. Темата за минералите е обширна, но повечето от тях се намират в зеленчуци, отглеждани в обогатени почви, както и в кристалите на морската и хималайската сол. 

 

Преди години, СДВХ традиционно се е приемало за детско заболяване, но днес знаем, че и възрастните могат да страдат от него.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart