Search
Филтрирай по...

тревожност

 

 

Вие сте нетърпеливи, бързо се разстройвате, лесно се ядосвате, мислите и премисляте всяка малка подробност. Не намирате начин да се успокоите, непрекъснато сте напрегнати! Не можете просто да се отпуснете и да дишате спокойно! Винаги бързате за някъде, за нещо, за някого…  Всичко това ужасно много ви натоварва, но не сте в състояние да спрете. С всеки изминал ден този стрес ви натоварва все повече и повече, и в един момент резултатът е налице. А какъв е той? Най-често – сърцебиене, учестено дишане, тревожни усещания без основателен повод, в повече или по-малко напрегнати ситуации – разтреперване, безсъние, усещане за безнадеждност и че не сте в състояние да се справите с каквото и да било.

 

Спокойно! Не сте единствените. Според статистиката, все повече хора имат подобни оплаквания, които се явяват резултат от напрегнатото ежедневие.

 

Факт, че за съвременния човек е много трудно да живее спокойно, но този проблем има своите естествени решения! И тук нека ви предупредим: тежките медикаменти и/или алкохолът не са част от тези решения!

 

Ето какво ви предлагаме ние!

 

Лайка

 

Чаша чай от свежа лайка, винаги може да бъде много добро решение срещу нервни състояния. Това е така, защото някои от съединенията в лайката, се свързват със същите мозъчни рецептори, както лекарствата от типа на валиума.

Можете да приемате лайката и под формата на стандартизиран екстракт от нейните цветове. Проучване, проведено от специалисти от Медицинския център на Пенсилвания, върху пациенти с генерализирано тревожно разстройство, показва, че редовният прием на екстракт от лайка в продължение на 8 седмици, води до значително намаляване на тревожните симптоми.

 

Л-теанин (или зелен чай)

 

Зеленият чай е източник на небезизвестната аминокиселина Л-теанин, която не успокоява сърдечния ритъм и редуцира цялостното усещане за тревожност. Л-теанинът подобрява още концентрацията и повишава тонуса. За да получите достатъчни количества Л-теанин обаче, трябва да приемате не по-малко от 5 чаши зелен чай дневно. Това разбира се, ще ви бъде трудно и спокойно можете да приемате зеления чай под формата на стандартизиран екстракт.

 

 

Хмел

 

Хмелът често се използва като успокояващо нервната система средство, както и за насърчаване на съня.

 

Валериана

 

Благодарение на седативните съединения в състава си, действа много добре при нервна възбудимост и трудно заспиване.

 

Маточина

 

Още от Средновековието, маточината е била използвана за намаляване на стреса и тревожността, както и за предизвикване на добър сън. Освен като чай, маточината се предлага и под формата на хранителна добавка, и спокойно може да се комбинира с други успокояващи билки, като някои гореспоменати – хмел, лайка, валериана.

 

Пасифлора

Германското правителство отдавна призна пасифлората като едно от най-ефикасните естествени средства срещу тревожност и безпокойство. Съвременните проучвания сочат, че пасифлората може да бъде също толкова ефективна, колкото лекарствата с рецепта. За разлика от тях обаче, при нея няма нежелани странични ефекти.

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart