Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Храна за мозъка

Според статистиката, болестта на Алцхаймер засяга между 5 и 8% от хората на 65-годишна възраст и между 20 и 50% от 85-годишните в световен мащаб. Само в САЩ, броят на болните надхвърля 5 млн. Болестта на Алцхаймер е най-честата форма на деменция, която засяга паметта, когнитивните процеси и поведението като цяло. Последни проучвания върху заболяването обаче сочат, че има храни, чиято редовна консумация е от огромна полза както за пациентите, така и за хората в риск.

В изследване, публикувано в издание Alzheimer’s & Dementia, съществува специална диета, наречена The mind diet, която намалява риска от развитие на заболяването при цели 53% от предразположените. В същото време, диетата, която условно ще наречем „диета за ума”, значително намалява симптомите у хора, с вече поставена диагноза.

Какво представлява диетата за ума? Този начин на хранене всъщност съчетава средиземноморската диета, която повечето от вас познават и т. нар. Dash диета, чието действие благоприятства сърдечно-съдовото здраве.

При Dash режима се набляга на консумацията на много плодове, зеленчуци, нискомаслени млечни продукти, риба, пълнозърнести храни, варива, ядки и умерено – месо. Може да се консумират масла, червено месо, сладки продукти и напитки, както и продукти със съдържание на наситени мазнини и холестерол, но само при условие, че количествата са минимални. Тук целта е менюто да бъде разнообразно, порциите – малки, а приемът на сол – ограничен до абсолютния минимум. В допълнение към това, трябва да се набляга на продукти с високо съдържание на магнезий, калций и калий.

 

Dash диета

Средиземноморската диета, наричана още критска, включва редовна консумация на зехтин, пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци, риба, бобови култури и разбира се – вино в умерени количества.

 

За здравето на сърцето

 

Диетата за ума (The mind diet), акцентира предимно върху 10 вида полезни за мозъка храни:

  • Зеленчуци
  • Зеленолистни зеленчуци
  • Ядки
  • Плодове
  • Бобови храни
  • Пълнозърнести храни
  • Риба и птиче месо
  • Зехтин
  • Вино

Това означава всеки ден да включвате някои от тези продукти в менюто си, стараейки се то да бъде разнообразно.

Но за да бъде ефектът сериозен, същевременно трябва да значително да намалите консумацията на следните продукти:

  • Червено месо
  • Сирене
  • Сладкиши
  • Пържено
  • Масло (максимум веднъж седмично)
  • Маргарин – абсолютно забранен

В гореспоменатото мащабно изследване, публикувано в Alzheimer’s & Dementia, участвали повече от 1000 души, при които рискът от развитие на когнитивното заболяване бил значително висок и които в продължение на 9 години били под наблюдение.

През това време, те стриктно следвали диетата за ума, която в крайна сметка дори не е диета, разбирано в широкия смисъл на тази дума, а начин на хранене! В края на експеримента, резултатите били повече от окуражаващи. Оказало се, че след дългогодишното и редовно спазванене на диетата, рискът от сериозен когнитивен упадък, намалял с повече от 50% у всички участници!

 

За по-добра памет

 

Освен от Алцхаймер, диетата за ума може да бъде от огромна полза и за пациенти с диабет тип 2 и сърдечно-съдови болести. За здравето на нервната система и по-добра памет и концентрация, Revita Ви препоръчва: Фосфатидил-серин 500 mg x 30 капсули! Множество клинични проучвания сочат, че фосфатидил-серинът е изключително важен за функционирането на мозъка, нервната система и нивата на кортизола.

 

 

 

За здравето на мозъка

 

Фосфатидил-серин, можете да видите ТУК!

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart