Search
Филтрирай по...

Фитнес и спорт

 

Сигурно вече сте чували за него – той се казва Страхил Иванов и е индивидуален фитнес треньор. Завършил е Треньорския факултет към НСА по културизъм и фитнес-културизъм. Сега Страхил използва знанията и дългогодишния си опит в областта на фитнеса и културата на хранене, за да помага на стотици хора да живеят по-здравословно и да изглеждат добре!   В тийнейджърските си години, когато е тежал 95 кг при височина 160 см., Страхил се амбицира да вземе живота си в ръце. Той започва да тренира усилено и постепенно подобрява навиците си на хранене.

 

спорт

 

Днес той е висок 177 см и тежи 86-8 кг. Изглежда и се чувства перфектно. Професията му заема ключово място в живота му, защото чрез нея помага на хората да променят живота си!   Страхил е категоричен, че е много важно да има кой да те съветва по пътя към голямата промяна, да ти обясни кое е правилно и полезно, за да има наистина сериозен ефект от усилията.

И така, нека поговорим със Страхил защо е важно да спортуваме и да се храним здравословно!      

 

Откога се занимаваш професионално с индивидуално консултиране в областта на здравословното хранене и фитнеса? Как започна всичко?

 

Професионално се занимавам от 2012 година. Всяко начало е трудно и при мен беше точно така. Много е важно да изградиш доверие в хората през годините. Вярвам, че го направих. Всеки ден се запознавам с нови хора, които ми споделят техните проблеми. Много съм горд и с моя сайт http://fitbg.net/. Когато започнах, имах по 3-4 посещения на месец, а днес сайтът вече е един от най-добрите блогове за спорт и целесъобразно хранене с над 250 статии, и повече от 150 000 посещения на месец! Радвам се, че успявам да мотивирам хората към по-добро.    

 

 

На какво се дължи факта, че в тийнейджърските си години си бил, така да се каже, „над нормата”? Причината генетична ли е или съвсем не? Този въпрос е важен, защото много хора оправдават килограмите си с генетични фактори…

 

Има много фактори, които влияят. Не трябва да се оправдаваме с генетиката, въпреки че и тя играе важна роля. Това, че съм бил с наднормено тегло ми е помогнало да изуча по-добре всички процеси в човешкото тяло, хормони и т.н. Това ми помага да работя по-добре и да помагам на хората, защото при мен идват хора с проблеми, а не с перфектни тела! Никога не се отказвайте! Това е истината и това е пътят към успеха!    

 

 

Съвременният човек непрекъснато е на някаква диета. Но в това няма особен смисъл, защото той разчита на бързите, лесни резултати. Как ще коментираш?

 

Свикнали сме всичко да се случва днес, сега! Но това няма как да стане. Тровим тялото си с години и очакваме промяната да се случи в рамките на 1-2 седмици. Метаболизмът е доста чувствителен и се нуждае от постояннство, за да ни се “довери”. Ако се храним здравословно, включим повече движение в ежедневието си и се грижим добре за себе си, можем да подобрим и здравето си, и да изглеждаме така, както ни се иска!

 

 

Защо спортът е задължителен, ако искаме да се чувстваме жизнени и да имаме добра визия?  

 

Спортът е задължителен, защото прекарваме 2/3 от деня си на бюро или не сме толкова активни. Чрез него успяваме да ускорим метаболизма си, да се тонизираме и освободим от натрупания стрес, да подобрим кръвообращението си…    

 

Много наши читателки се интересуват възможно ли е по-големият бюст да се запази красив и стегнат с помощта на фитнеса. Ти какво би им отговорил?

 

За съжаление трудно може да се запази големият бюст, защото това е мазнина. Ако човек има нужда да сваля мазнини, ще се наложи да се сбогува със сантиметри и от там! Просто няма как да кажем на организма “От тук няма да взимаш! Ще сваляш само в корема, бедрата и талията.” Не забравяйте, че вашият организъм е една перфектна машина! Просто се вслушвайте в него!    

 

Кои според теб са най-подходящите хранителни добавки за отслабване? Включени към един здравословен хранителен режим и умерени фитнес тренировки, как могат да ни бъдат полезни те?

 

Правилно го казвате – “хранителни добавки”. Точно затова се казва добавка – допълнение към добро хранене и физическа активност. На пазара има хиляди хранителни добавки, които ни помагат, но има и такива, които вредят. Една от най-безопасните и безвредни хранителни спортни добавки, е л-карнитинът . Лошото е, че масовият потребител не е запознат и се доверява на хора, които просто си пробутват продуктите. Това, което искам да им кажа, е да гледат етикета. Следете всичко! Вижте какво съдържа продуктът, какви подсладители са използвани (избягвайте тези със сукралоза, аспартам, ацесулфам к и т.н.) Точно затова създадох първата серия изцяло със Стевия. Следете и за различни вредни консерванти от типа “бензоати”. Просто се информирайте и изберете най-доброто и качествено. Предлагам ви да подобрите хранителните си навици и чак тогава да включите хранителните добавки!    

 

 

Повечето хора нямат необходимата воля да се хранят правилно и да спортуват, въпреки здравословните проблеми, които имат. Какво би ги посъветвал ти?

 

За съжаление няма как да се помогне на човек, който сам не иска да си помогне. Трябва да се осъзнае нуждата от промяна. Само тогава може да се говори за помощ и правилни насоки.    

 

 

Какъв трябва да бъде начинът ни на хранене, за да премахнем коремните мазнини, които са толкова упорити?

 

Тема без край.  Има много фактори, които влияят – ежедневие, хормони и т.н.. Точно затова всичко се изготвя индивидуално и се зависи от много фактори (подкожни мазнини, алергии, травми и т..н). В моя сайт може да се намери доста информация по въпроса.    

 

 

Коя е най-подходящата диета за ускоряване на метаболизма?

 

За мен това си остава честото хранене и фитнеса. По този начин “атакуваш” метаболизма от всички страни и той започва да работи по-добре и по-добре. Много е важно да не намаляваме калориите рязко или да се подлагаме на гладуване или опасни диети, защото всичко това може да предизвика хронични увреждания. Ако искате сами да си съставите програма, ще трябва да прочетете повече, а не да се хвърляте към всяка една реклама.    

 

 

Много често хората се оплакват, че са буквално пристрастени към бързите въглехидрати, особено – тестени изделия от бяло брашно. Защо?

 

Защото те съдържат мононатриев глутамат. Той води до възбудимост в мозъка и пристрастяване. Захарта също води до зависимост. Ако напълно се откажете от сладкото и бързите въглехдирати за 1-2 седмици, ще забележите как необходимостта от тях постепенно започва да отминава.    

 

 

Кои според теб, са най-подходящите хранителни добавки за поддържане на костите, ставите и мускулите в добро състояние?

 

За мен най-добрите хранителни добавки са колаген, протеин, л-карнитни, витамини и минерали, и омега 3.    

Тази публикация има 2 коментари

  1. Много го харесвам това момче и статиите му … чета и се интересувам много , всеки пише различни неща, но неговите твърдения се доближават най-много до моята истина 🙂 натрупана от личния ми опит.

  2. За костите и ставите освен колаген са нужни глюкозамин, хондроитин и мсм, най-добре е трите съставки да се приемат чрез комплексен продукт.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart