Search
Филтрирай по...

Кости и стави

 

 

Когато хората преминат през трийсетте и четирийсетте си години, достигайки т.нар. средна възраст, здравето на костите им трябва да се превърне в основен приоритет. Именно около тази възраст зачестяват проблемите, свързани с нарушаване на минералния баланс в организма. В скорошна анкета, около 30 % от запитаните посочват, че приемат хранителни добавки най-вече с цел да подобрят състоянието на костите си, а почти 40 % от респондентите, приемащи същите добавки са над 55-годишна възраст. Изненадващо или не, в последно време все повече млади хора под четиридесетте обръщат специално внимание на състоянието на костите си и се грижат за тях, приемайки съответните нужни вещества. Чисто статистически,в последните години продажбите на хранителни добавки, подпомагащи здравето на костната система, се увеличават постоянно с по около 2% годишно.

 

Шокиращо! Според обобщени изследвания, около 27 % от хората в развитите държави страдат от ниска костна плътност или остеопороза, а всяка втора жена и всеки четвърти мъж над 50, претърпяват фрактура на кост именно поради тази причина. Нещо повече – очаква се след 5 години повече от половината население над споменатата възраст  в развитите държави да страда от остеопороза или ниска костна плътност!

 

Как да си помогнем? Превенцията и профилактиката на остеопорозата трябва да започва още в детството. Независимо от възрастта, има действия или бездействия, които могат да повлияят невъзвратимо на здравето на костите. Затова именно в млада възраст е времето да се действа. Остеопорозата отдавна си е спечелила „реномето“ на едно от най-разпространените заболявания в света. Тя е отчасти свързана с влошаването на костния метаболизъм с напредването на възрастта, както и след менопаузата при жените, поради намаляването на нивата на хормона естроген.

 

Остеопорозата се класифицира като прогресиращо метаболитно заболяване на скелета, характеризиращо се с понижена костна плътност и силна податливост на костите към фрактури. Положението често се усложнява допълнително от износването и разкъсването на хрущялите, предпазващ костите от триене. Това рефлектира в ограничаване на подвижността и болки при движение. Други фактори, засягащи здравето на костите са пол, възраст, генетична предразположеност, проблеми с теглото, ниска физическа активност, тютюнопушене, злоупотреба с алкохол, лошо хранене.

 

Природното лечение. Много специалисти отдавна са на мнение, че поради възможните странични ефекти свързани от приема на лекарства, натуралните алтернативи за профилактика и лечение на остеопороза са силно препоръчителни. Все пак, известни са редица начини за превенция на това заболяване. Първият от тях е редовното движение, както и консумацията на храни, подобряващи здравето на костите, основно – плодове и зеленчуци в големи количества. Тютюнопушенето трябва да се избягва, а алкохолът да се ограничи най-много до 2 питиета дневно. Не на последно място – уверете се, че дневното ви меню включва достатъчни количества калций и витамин D. Тяхното положително влияние върху костите е 100% доказано.

 

Калцият – основен фактор. Калцият е петият най-разпространен елемент в земната кора. Средно в тялото на възрастен човек се съдържат около 1000-1500 гр. от този елемент, съсредоточени най-вече в зъбите и костите. Въпреки че човешкият организъм няма способността да го произвежда, той попада в него чрез различни храни и добавки. Именно поради това, добре балансираната диета може в голяма степен да предпази от развитието на остеопороза.

Калцият може да бъде поеман в разнообразни варианти, но проучванията показват че калциевият цитрат се приема от организма по-пълноценно от всички останали негови форми.

 

Какво и колко се знае за здравето на костите?Има няколко прости начини, с помощта на които да запазим здравето на костите си в сравнително добро състояние.На първо място, трябва да се стремим към баланс в храненето. Важно е да свикнем да откриваме потенциалните хранителни пропуски в диетата си, стараейки се да ги попълним преди да се стигне до хронична липса на даден елемент. Осъзнаването, че постоянният баланс на ценните витамини и минерали в организма е огромна крачка към по-добро здраве, е в основата на успеха. Те, разбира се трябва да бъдат комбинирани и с останалите компоненти на здравословния живот – достатъчно движение, нормално тегло, пълноценен сън, избягване на стреса, злоупотреба с цигари и алкохол. Конкретно за здравето на костите, обществото трябва възможно най-бързо да се отърси от широко разпространеното доскоро схващане, че остеопорозата  засяга предимно жени след менопаузата. Грижата за здравето на костите трябва да е приоритет както за младите, така и за по-възрастните представители на двата пола!

 

Nature’s Way предлага висококачествен продукт, базиран на формула с калциев цитрат. Специалната му формула съдържа комбинация от цитратна, карбонатна и малатна форма на калция, за оптимално усвояване от организма. Опаковката съдържа 100 капсули от по 250 мг. , като препоръчителната дневна доза е 1000 мг или четири капсули дневно.

 

 

Да не забравяме витамин D! Когато става дума за здравето на костите, витамин D и калцият вървят ръка за ръка. Тези два елемента са най-успешната и разработвана комбинация за подсилване на костната структура при бебета, деца, жени и мъже.

 

Липсата на витамин D в организма се характеризира с  редица симптоми като лошо храносмилане, депресия, затлъстяване и др., и може да бъде причина и за други опасни заболявания освен остеопорозата, сред които рахит (при децата), камъни в бъбреците, постоянни болки в гърба. За съжаление при около  40 % от хората в развитите държави се наблюдава системен недостиг на витамин D. Предразположени към липсата му са тези, които не се излагат на достатъчно естествена слънчева светлина, по-възрастните, както и хора с някои медицински състояния като цьолиакия и възпаление на червата; хора приемащи лекарства които понижават нивата на този витамин; хора с много тъмен цвят на кожата.

 

Дефицитът на витамин Д води до загуба на костна маса, понижаване на костната плътност и фрактури. Според  специалистите, мъжете и жените под 50-годишна възраст се нуждаят от около 400 -800 IU витамин D дневно, а по-възрастните – от 800-1000 IU.

 

Витамин D се съдържа в малко храни, сред които мазните риби (сьомга, риба тон, скумрия), в млякото и др.  Слънчевата светлина е абсолютно натурален източник на витамин D. Тя стимулира ендогенния синтез, свързан с въздействието на ултравиолетовите лъчи върху кожата. Показателно е, че през зимния сезон дефицитът на този витамин видимо се увеличава – факт, безспорно свързан с намаляващото слънчево греене през този сезон.

 

Освен всичко останало, витамин D e и добър помощник в абсорбцията на калция и фосфора. Двете му вариации под формата на хранителна добавка са витаминD2 и витаминD3, като вторият превишава до три пъти активността и силата на първия.

 

За пълноценно подхранване на организма с витамин Д, ви препоръчваме продукта Алайв мултивитамини с калций и витамин D. Той е източник на 1000 mg калций, 2000 IU витамин D3 + натурални екстракти от 26 плодове и зеленчуци (слива, круша, ябълка, цвекло, ягода, краставица, домат, червена боровинка, череша, зеле, морков, карфиол, черна боровинка, грозде, кайсия, папая, портокал, ананас, аспержа, броколи, брюкселско зеле, целина, фасул, спанак, нар, акай).

 

Калций+Витамин D3

 

Алайв мултивитамини с калций и витамин D, е подсладен с organic тапиока и съдържа пектин, а не желатин!

Освен за костите и ставите, тази естествена формула е изключително полезна за имунната система. Поддържа общото здравословно състояние.

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart