Search
Филтрирай по...

сърце

 

Всички знаят колко важно е сърдечното здраве за общата кондиция на организма. Специалистите обръщат внимание и на една не толкова известна подробност – колкото повече се грижите за сърцето си в младите си години, толкова по-добре ще ви служи то  с напредването на възрастта.

Статистиката, свързана със сърдечните заболявания, е все така тревожна, но щастливата новина е, че начинът на живот до голяма степен ограничава сърдечния риск.

Здравословен начин на хранене, по-малко стрес, природни добавки и още няколко лесни стъпки – това е, от което сърцето има нужда!

Невероятният магнезий! Няма как да не сте чували за магнезия – елемент №1 в профилактиката на сърдечното здраве. За съжаление обаче, близо 80 % от хората страдат от хроничен дефицит на този толкова ценен минерал! А достатъчните нива от него в организма редуцират риска от сърдечни проблеми с до 70%!

 

Магнезиев цитрат на прах

Запомнете: нито холестеролът, нито наситените мазнини са толкова опасни за здравето на сърцето, колкото недостигът на магнезий! Този толкова важен елемент играе ключова роля в повече от 700 ензимни реакции в човешкото тяло – от производството на енергия до регулирането на холстерола в кръвта.

Според изследване, проведено преди около 2 години, редовният прием на магнезий е пряко свързан с цялостното  здравословно състояние, и най-вече с добрите показатели на сърцето. Доказано е, че влияе по един и същ начин както на жените, така и на мъжете. Погрешна е представата, че от него имат нужда най-вече жените. На тях той помага и за усвояването на калция, който се бори срещу остеопорозата, но става ли въпрос за сърдечното здраве, магнезият помага еднакво и на двата пола. Сърцето е мускул, а този така ценен минерал помага именно за отпускането на мускулите, сърдечния ритъм, кръвното налягане. Присъствието му в организма ни е толкова важно, че много специалисти задължават пациентите си със сърдечни проблеми да правят редовни изследвания за нивата на магнезий в кръвта си. Много са факторите, причиняващи недостиг на магнезий в човешкото тяло – един от тях е че дори почвите, в които се отглеждат плодове, зеленчуци и зърнени култури в днешно време, са далеч по-бедни на магнезий, отколкото са били само преди 50-60 години. Кофеинът, захарта, солта и алкохолът са врагове на този ценен елемент. Дори стресът води до по-бързото изчерпване на запасите му в организма.

Вкусно и полезно! За радост, можете да се грижите за сърдечното си здраве по доста приятни начини, например с червено вино или черен шоколад… Доказано е, че качественият, истински тъмен шоколад с високо съдържание на какао, може да бъде в пъти по-полезен за профилактика на сърцето от някои видове лекарства. Разбира се, не трябва да се прекалява – едно малко блокче дневно е напълно достатъчно.

Червеното вино е всеизвестно с мощните си антиоксидантни свойства, които повишават нивата на добрия холестерол в организма. Освен това, то помага за понижаване на кръвното налягане.  Полезната доза е чаша дневно за жените и най-много до 2 за представителите на силния пол.

Зеленият чай също намалява риска от сърдечен удар и от развитие на диабет.

Някои други храни, изключително полезни за доброто здраве  на сърцето са мангото, черния ориз, сьомгата (печена на бавен огън), меда, авокадото, бананите,  суровите бадеми.

Двете лица на стреса. В наши дни, огромна част от хората са подложени на ежедневен стрес. Той обаче, може да бъде не само негативен. Широко известно е понятието „позитивен стрес“ , който най-често е свързан с еуфорията след добре свършена работа, радостта от преодоляването на сериозен служебен проблем и т.н. Тази разновидност на стреса е по-скоро приятел на сърцето. Все пак, най-важното е човек да не се поддава прекалено много на емоциите в работата – както на положителните, така и на негативните.

Шансът да се чувствате по-спокойни и уравновесени нараства, ако се придържате към следните съвети:

Спете повече. Хората, които прекарват в сън по-малко от седем часа на нощ имат по-високи стойности на стресовия хормон кортизол, а това много често води до повишено артериално налягане и мастни натрупвания в коремната област, които пък от своя страна са най-прекия път към развитие на сърдечни заболявания и диабет. Опитайте се да спите поне 8 часа на денонощие!

Движете се. Половин час разходка на ден (да, само толкова!) е достатъчна да намали риска от сърдечни болести почти наполовина. Много хора живеят в заблудата, че колкото по-интензивни са физическите натоварвания – толкова по-добре за сърцето, но съвременните изследвания твърдят друго – най-добре е натоварванията да бъдат леки до умерени, но редовни.

Търсете чистия въздух. Много е трудно за градските хора, особено през работната седмица. Резултатите от проучванията обаче са тревожни – вдишването на бензинови изпарения, характерни за булевардите на всеки голям град, могат да увеличат риска от сърдечен пристъп до 6 часа след поемането им.

Мийте зъбите и почиствайте устната кухина добре. Скорошно изследване показва, че хората с проблеми със зъбите са с до 70 % по-предразположени към сърдечно-съдови проблеми. Познахте – това се дължи на възпалителните процеси в устната кухина. Човешкият организъм е система, в която всичко е взаимносвързано. Посещавайте редовно зъболекаря си!

Разпускайте. Краткосрочният стрес е неприятен, но почти неизбежен. Когато обаче човек започне да страда от хроничен стрес, нещата стават още по-опасни. Подценяването на постоянния стрес е изключително коварно, тъй като хроничното състояние на напрегнатост повлича със себе си редица вредни навици, които в никакъв начин не влияят добре на сърцето.

Грижете се за собственото си спокойствие. Това може да ви бъде само от полза. Хората, които не се притесняват от всяка дреболия, като цяло имат нормални нива на кръвното налягане и на сърдечния ритъм. За да се отърсите от стреса, дори не е нужно да прибягвате до модерните напоследък медитации и йога-упражнения. Достатъчно е да намерите нещо, което ви успокоява и разтоварва.

Не пропускайте закуската. Започването на деня с празен стомах може да е началото на сериозна стресова спирала. Изяжте нещо на закуска, дори това да е остатъкът от снощната вечеря. Със сигурност няма да ви навреди толкова, колкото да прекарате почти половината ден до обяд с празен стомах.

Разговаряйте спокойно, дискутирайте, споделяйте. Конфликтните ситуации повишават нивата на кортизол в организма, повлиявайки по този начин директно здравето на сърцето. Недейте да очаквате от хората около вас, че могат да прочетат мислите ви! Същото важи и за партньора ви. Ако нещо ви измъчва или ви натъжава – споделете го с него. Иначе той/тя едва ли ще ви разбере.

Тази публикация има един коментар

  1. Интересувам се от магнезиев цитрат на прах. Тел. 0888 44 00 31.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart