Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Затлъстяване и диабет

 

 

Хромът е изключително важен елемент, който задължително трябва да си набавяте чре храната и/или хранителните добавки. Недостигът на хром е предпоставка за развитие на множество заболявания и състояния, чието лечение впоследствие е доста трудоемко.

 

За съжаление, много хора са жертва на хромовия дефицит, особено онези, които често консумират рафинирани храни. Проблемът е, че не съществуват надеждни тестове за определяне нивата на хром в организма.

 

 

Хром: сигурна защита срещу диабет и инсулинова резистентност!

 

Едно от най-важните предимства на хрома е, че участва във въглехидратния метаболизъм чрез производството на т. нар. глюкозно-толерантен фактор, известен още като GTF. Като един от компонентите, участващи в глюкозно-толерантния фактор, хромът има определяща роля за баланса на кръвната захар. GTF влияе силно върху чувствителността към инсулин – хормонът, който регулира нивата на глюкоза в кръвта. Това е важно, защото един от отличителните белези на диабет тип 2 е слабата чувствителност към инсулина.

 

Когато, поради нарушения в GTF или по други приичини, организмът не реагира правилно на инсулина, нивата на кръвна захар се покачват. Високите нива на захар, циркулиращи в кръвния поток, могат да увредят тъканите в цялото тяло. Всичко това лесно може да доведе до увреждане на кръвоносните съдове и нервите, в резултат от което рискът от отслабване на зрението и дори слепота, високо кръвно налягане, развитие на сърдечни и чернодробни заболявания се увеличава.

 

Още ползи от приема на хром:

 

Съвременните изследвания показват, че освен в поддържане здравословните нива на кръвната захар, хромът учасвта в много други процеси. Ето кои са те:

 

  • Благоприятства метаболизма на мазнините и намалява нивата на триглицериди в кръвта – това са две важни условия за редуциране риска от сърдечно-съдови усложнения, инсулт и хипертония.
  • Спомага за увеличаване количеството на циркулиращите в кръвта липопротеини с висока плътност (HDL или „добър” холестерол) – по този начин вероятността от инфаркт значително намалява.
  • Намалява нивата на кортизола (стресовият хормон) и покачва нивата на имуноглобулините – така функционнирането на имунната система се подобрява и човек лесно може да преодолее физическия и емоционален стрес.
  • Регулира телесните мазнини и увеличава чистата мускулна маса – това са главните фактори, участващи в поддържането на нормално телесно тегло.

 

Приемате ли достатъчно хром чрез храната?

 

Хромът е есенциален микроелемент, който не се синтезира от тялото. Набавянето му чрез храната и/или хранителните добавки е едно от най-важните условия, за да бъдем здрави, да се чувстваме и да изглеждаме добре.

Здравословното, балансирано хранене с акцент върху пълнозърнестите храни, говеждото и червените меса, доматите, картофите, пшеничния зародиш, триците и др., осигурява необходимите количества хром. Проблемът е, че начинът на хранене при повечето хора обикновено изключва хранителните източници на хром. Бързото хапване „на крак”, най-често с „бързи” храни и продукти с неясно съдържание, е типично за съвременния човек.

Най-сигурният начин да си набавяте хром е чрез приема на висококачествена хранителна добавка със съдържание на хром.

Revita Ви препоръчва Хром – оригинален американски продукт на американската компания Nature’s Way. Продуктът съдържа чист хром пиколинат, като всяка капсула е източник на 200 mcg.

Диабет

 

При кои групи хора рискът от недостиг на хром е най-висок?

 

  • Диабетици или хора в преддиабетно състояние.
  • Хора, които често консумират тестени изделия от бяло брашно, особено бял хляб, рафинирани храни, всевъзможни „вкусотии” от типа на вафли, солети, хамбургери, чипс и др.
  • Бременни жени и кърмачки.
  • Спортисти и хора, изложени на по-тежки физически натоварвания.

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart